|
|
|
|---|---|
|
Hej Spånar lite på vilka mod som krävs för att få in e39 eller e38-stolar i en e34.. vet att de inte passar rakt på, men fästen smalare/bredare? tror ni det går att lösa med adapter? hade gärna bytt till lite fräschare stolar i bilen. | |
|
Jag hade inte satt E39 säten i en E34, möjligen tvärtom :) Välvårdade E34 sportskinn är svårslagna! Men för att besvara din fråga. E34 sitter fast med 2 torxbultar baktill, framtill fixeras sätet med hjälp av en "flärp" som förs under en ögla eller ett hack i kupegolvet. På E39 sitter sätet fast med 4 torxbultar, både fram och baktill. Här finns lite bilder på hur E39 säten ser ut undertill: ---> Länk __ Bilblogg: Länk |
|
|
Hej o tack för svaret!, Vet någon om det är samma avstånd mellan de bakre torxbultarna på e34 resp. e39? -i så fall skulle man kunna ordna främre bultfästen i golvet och bulta på e39/e38-stolar? Vidare, vet någon om det är samma "bultmönster" (dvs avstpånd mellan bulthålen) på alla BMW stolar som använder 4 bultar att fästa med? mvh |
|
| Ingen som har koll på om det är samma bredd på bakre bulmönstret e34 vs e39? | |
|
Jag kan mäta avståndet på mina bilar, E32 och E38, i morgon förmiddag, så ska du få besked. För övrigt håller jag med Mugge angående stolarna, framför allt tycker jag kvalitetskänslan i skinnet är bra mycket bättre i de äldre modellerna. ///Niklas |
|
|
Om du ska ha i E38/E39 stolar, satsa på komfortstolar. Oootroligt sköna, faktiskt snäppet skönare än Volvo V70/S80 till och med, och det säger ju en hel del... |
|
|
Hej igen, nu har jag varit ute och mätt och E38's bakre stolsinfästningar är bredare än på E32's, det skiljer ungefär 2-4 cm, jag har inga exakta mått men det var inte lika mellan modellerna hur som helst. Det kommer krävas en hel del modifikationer och jobb för att få det att passa, men ingenting är omöjligt! /Niklas |
|
|
tack Niklas! då kanske man får lägga det på hyllan, skulle ju i så fall bli att man får svetsa 4 nya fästen.. synd att det ska vara så svårt att hitta riktigt fräscha e34-inredningar. hade gärna haft sportstolar i antingen läder eller tyg/alcantara som i 525 sportlimo M94-95 Länk någon som vet om den senare inredingen var tillval eller satt std i några andra modeller? |
|
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.