AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
540

Bakdörr i lås...

323E21terror
Behöver tips angående min högra bakdörr som gått i lås, det är skumt för den går att öppna utifrån men inte in ifrån då spaken bara går att dra en kort bit innan det tar stopp...vad är fel???? i övrigt fungerar centrallåset klanderfritt.

farten är min drog
Du borde nog ta lös dörrsidan och kolla lite!

-ridern-

525i 1990 24V
323E21terror
Hm ok, hur göra då??? alltså på vilket sätt bör man gå tillväga för att inte förstöra något?? finns det känsliga prylar som kan försvinna/gå sönder om man gör fel???

farten är min drog
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Om du kan öppna den utifrån så är det väl inte så svårt, lossa klädseln och titta vad det är som tar emot. Jag har inte haft isär en bakdörr, men däremot framdörrarna några gånger och det är bara en enkel wire som sitter mellan handtaget och låset...

På Biltema finns ett alldeles utmärkt verktyg för att lossa klädesln och det kostar inte mer än 20:- har jag för mig...
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
du har inte lyckats aktivera "barnspärren" då?....som gör att dörren bara kan öppnas utifrån
323E21terror
Greger jag misstänkte faktiskt det?? men finns det på dessa??? och hur gör man för att aktivera det då?? och hur ställer man allt i ordning då??

farten är min drog
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
>>>323E21terror...pratar vi 535:an så finns det...men jag har inte kollat var den sitter...troligen nån liten knapp nånstans vid låsmekanismen...kan kolla senare, fast det är säkert nån annan som talar om det innan....
323E21terror
Greger det verkar inte som det, allmänt dött. Men skall kolla upp ifall denna knapp går att hitta när jag får tid. De allra flesta säger dock att syndromet
tyder på att inget har gått sönder utan att barnspärren
gått i.

farten är min drog
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
öppnar jag dörren så har jag en svart liten "spak" som sticker ut vid låsmekanismen i bakkanten på dörren. Petar jag i spärren så går innerhandtaget knappt att röra..medan dörren går att öppna utifrån...kolla efter den...
323E21terror
Ok tackar för det Greger, skall kolla upp detta när jag åker hem till bilen.

farten är min drog
323E21terror
Sådär ja då var det löst, tydligen hade jag kommit åt den där spärren...varför vet jag inte..men misstänker att det var när jag damsög bilen.

farten är min drog
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.