|
|
|
|---|---|
|
hej,var ute med bilen i veckan för en sväng till landet,tanka bilen i norrtälje och fyllde på luft i hjulen då jag tyckte det var lite,och det var det ju,efter att jag fortsatt en bit så börja hela bilen skaka,jag stannade till och upptäcker att alla 10 bultarna är helt lösa,nästan på väg att tappa dom.höll på göra i brallan helt klart,med tanke på vad som kunnat hända.även höger bak satt helt löst,fattar ingenting,hur kan det bara hända.tänk på hjulbultarna nu alla. | |
|
Låter ju nästan som sabotage!!! J-la tur att du stannade och kolla... Usus magister est optimus. |
|
|
kan ju vart så en tid,hade bara 1,7 i däcken och fyllde till 2,2.blev väl för stumt då så allt kom fram,ruggigt var det |
|
|
Har du nyss bytt till vinterhjul? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
nix,sommar svålarna är på ännu.så ja vet inte vad som hänt.lite märkligt är det iaf. |
|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
någon har varit på bultarna stöldförsök kanske som blev avbrutet |
|
har ju larm på den,så det skulle ja ha märkt tycker jag. |
|
|
Har tappat ett däck en gång p.g.a lösa hjulbultar, det är inget man vill göra igen. Låter skumt att alla bultar va lösa, låter lite som ett stöldförsök ja. Tror inte ditt larm håller borta tjuvarna från dina däck tyvärr......... Mvh Henke |
|
|
nä,kanske har du rätt där.läskigt när man tänker på vad som kunnat hända i motorvägs fart med tappade hjul. |
|
|
Mjo, det är inget vidare. Kom fram till att 2 utav hjulbultarna "skruvade" sig ur som i följd gjorde att resterande 2 som fanns på den bilen slets ur gängorna. Detta hände i ca 70 km/h i en bil jag körde. "Tur" va så hände det inget, kunde slutat illa. Detta var höger framdäck, hade det vart vänster framdäck kanske man hade åkt över på andra sidan körfältet.........läskigt. Kolla alltid bultarna med gämna mellanrum......det gör jag oftare nu för tiden :-) Mvh Henke |
|
|
och det tänker ja med börja med,och köpa låsbara dito med nu.jag har ju inga märkvärdiga fälgar heller,lite bredare orginal fälgar med 225 däck på. |
|
Gemini__ |
Kontroller att bultarna är i rätt utförande innan du rullar en meter till, annars kommer denna farliga åkomma som ett brev på posten med jämna mellanrum. Hoppas det löser sig iaf, tur att du upptäckte det. |
|
ja,man kunde varit en död nybliven bmw ägare och bara fått köra ovan där. |
|
|
När jag tvättade min 323 cab för några dar sen, upptäckte jag att 3 bultar saknades, och en kunde jag lossa med fingrarna. Det lustiga var, att den som satt löst var en låsbult, vilket en ev. tjuv inte borde fått loss. När jag tvättade bilen en vecka tidigare, fanns alla bultar där. Man blir lite mörkädd! BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.