|
|
|
|---|---|
|
Har precis köpt en E30 325i 87:a. Och nu blinkar "check"-lampan. Är det något speciellt fel när den blinkar? Det jag vet som kanske är trasigt, är nån givare! kan det vara den som får den att blinka? mvh //Chrille | |
|
Det är väldigt längesen jag ägde en E30 men jag kan väl göra ett försök att svara tills nån med färskare E30 kunskaper skriver. Har för mig att man var tvungen att trycka på bromsen efter att man startat bilen för att checklampan skulle slockna. Finns det inte en knapp att trycka på vid check-lampan och lyser det inte nån röd prick vid dom olika funktionerna i check-kontrollen? |
|
| Check-lampan i kombiinstrumentet säger åt dej att "titta efter på panelen i taket för det är nån felindikering där". | |
|
Jag har en 320i -87 och på en blinkar checklampan när jag startar bilen och fortsätter blinka tills jag tryckt på en knapp på panelen vid backspegeln, tror den heter "check" också. Den ska man trycka in varje gång och fortsätter den blinka indikerar den vilken lampa som är trasig på panelen, funkar fin fint för mig t.o.m efter 20 år. |
|
| Man är tvungen att trycka på bromsen efter att man startat bilen för att checklampan skulle slockna. | |
|
ok, det lyser en röd lampa på panelen i taket. Bilen är importerad från schweiz så det står på franska. Nån ting med "Niv.Eau..." Nån som e bra på franska förkortningar? (jag kan lägga upp en bild senare) mvh //Chrille |
|
| "nivå vatten". Förmodligen står det något efter "eau" också - men det kan antingen vara spolarvätska eller kylvätska det handlar om. | |
|
det står exakt så här: "NIV. Eau Mot." jag har en bild på det? men hur lägger man upp bilden här då? jag kan inte se nån knapp för att bifoga bilden? mvh //Chrille |
|
| Då varnar den för låg kylvattennivå. Fyll på. | |
|
Fylla på brukar sällan räcka tycker ja! Tycker alltid dessa givare e paj... E de lite slit o släng bil så bygla skiten, ska va sluten krets. Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
givaren är juh praktiskt taget gratis på bmw. så bygla inte, utan byt den isf. /mvh jocke Numera Jeep ägare. |
|
|
min spolarvätskegivare börjar få spel. även fast det är fullt så klagar den, irriterande. /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.