|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Undrar om man kan ha 16" fälgar på en M5 e39 eller måste man upp i 17"? Man lever bara en gång! | |
|
Det är minst 17" som gäller. Jag kommer att köra på M66 Länk med 235/45-17. Denna fälgmodell såldes av BMW som vinterfälgar till M5. ___ //Ulf |
|
|
Ok. Men går det köpa vinterdäck som tex suttit på en 520 bara det är 17"? Passar alla e39 fälgar på M5 som är minst 17" Man lever bara en gång! |
|
| Bultmönstret passar väl nog och om bromsarna inte tar i går väl det med vilka fälgar som helst. Dock får dom väl nog inte vara för smala --> däcken måste dock vara av en sådan dimension så att dom klarar av att bära bilen (tyngden alltså). Senaste vinter hade jag 17" fälgar och däck, men dom var för smala och höga (just och just inom "lagliga" mått enligt ovan), så att bilen ormade sig fram hela tiden. Usch vilken okänsla! | |
Buspelle |
Det som sagt 17 " som gäller och det är bara några enstaka av BMWs 17" originalfälgar som funkar, varav M66 är en och som sagt den som såldes med v-däck till M5an. Det finns däremot andra fabrikat som passar i 17". Dessutom måste däckbredden vara min 225. |
|
Har ännu inte lagt på mina v-däck på M5:an men körde med dessa på 530'n förra året och då funkade dom bra. 530'n har ju inte samma effekt men vikten är i stort identisk. Dunlop WinterSport 235/45-17 runt om. Finns säkert bättre däck men dom satt på när jag köpte fälgarna och hade tidigare suttit på en M5:a. Har sett ett antal uppsättningar av M66-fälgar med vinterdäck till salu för ok pengar så i mina ögon finns det ingen anledning att titta på andra 17" original- eller eftermarknadsfälgar. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.