|
|
|
|---|---|
|
Nu är jag villrådig... Har haft ett missljud under en tid, vilket jag först trodde var ett hjullager. Ljudet tyckte jag var av "metallisk art". Det är ganska svårt att uppfatta i hastigheter över 70. När jag körde hem från jobbet idag testade jag dock lite mer. Det är lätt att framkalla ljudet när man kör i ca 20 och ökar...MEN...ger jag 1/4 gaspådrag så hörs inget, 2/4 och 3/4 så är ljudet väldigt tydligt, men trycker jag ner plattan ordentligt så låter det inte heller något. Ljudet som jag först tyckte var mettaliskt börjar jag nu tvivla på och det låter nästan mer som ett "visslande" ljud, typ som om något suger eller blåser genom ett litet hål... Det här låter förmodligen som rena grekiskan för er, men jag vet inte riktigt hur jag skall beskriva det... Jag har inte gjort någon koll ännu på hjullager eller annat. Tacksam för ideer! Usus magister est optimus. | |
|
kan vara en läcka på avgas eller på insug. visserligen har du en rätt ny bil.. men inget är omöjligt.. |
|
|
Vad jag glömde att skriva... Om jag står stilla med bilen och ger gaspådrag så hörs inget... Tyckte också att det var mer påtagligt när jag drog husvagnen för ett par månader sen... |
|
| då låter det nog snarare som ett lager.. lyft upp bilen och ruska i alla hjul o kolla om du märker nå glapp | |
|
OK skall försöka kolla det så snart som möjligt. Om det visar sig vara ett hjullager...kan man byta det själv utan specialverktyg? Anser mig själv vara "över medel händig", dock inte någon stor bilmekaniker... |
|
|
kan vara knepigt.. kan underlätta med en press så man kan trycka in/ut lagrena.. går även oftast att knacka med en hammare och ett rör i samma diameter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.