AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.189

Tändstift: Måste man lossa på luftfiltret?

Tänkte på tändstiftet som är närmast kupén, är lite svårt att komma åt med tändstifts nyckeln pga filtret, ska jag kämpa eller montera bort det för att komma åt bättre?
Tycker du att det blir trångt (vilket jag inte upplevt själv) kan du väl ta bort filtret. Bör inte ta mer än 1 minut.
Har bytt 5 av 6 tändstift, det sk filtret verkar vara en slang fylld med elkablar.

Här är en bild på vad jag pratar om:
Länk

Köpte mig en tändstiftsnyckelsats på Biltema, den verkar iaf vara för lång, skulle behöva hälften så lång förlängare om jag ska lyckas få ur tändstiftet där inne..

Hur gör ni? Måste jag köpa ett nytt tool bara för den inre?

I samma veva såg jag att denna* var sprucken, vet inte vad det är eller vad den är till för, tror den har med de där uttagen som man kollar värden på bilen? Jag satte silvertejp över som nödlösning, är det allvarligt?

* Länk
Länk
Upp!
2-
140
2-ben
Inte BMW, -97
530i sedan, -04
Det går bra att komma åt med tändstiftsnyckeln som följer med bilen. Den är precis rätt längd.

mvh
Tomas
Ska kolla om jag har den kvar från tidigare ägaren! Tack för tipset!
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Använd en tändstiftshylsa i stället som du använder med spärrskaftet.
Har du en verktygssats brukar de ju alltid finnas olika förlängare till.
Använder alltid de själv,och då va de inga som helst problem med stiftet längst in mot torpeden.

Ch
47
Chasen
BMW 528 96
jag tror att sista bilden som du visade är kontakten till felsökning när man kopplar upp sig med dator till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.