AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.825

Vad använda till Nappaläder?

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Jag har utökat walknappaläder i min M5. Bilen luktar gott från skinnet och det känns fräscht. Dock så är det lite hårt p.g.a att bilen har stått still oanvänd i 4 år osåld hos handlaren.

Jag har läst autopowers gds om hur man smörjer skinnet Länk
Men jag undrar hur BMWs orginalprodukt luktar? Rengöringsmedel? Citron? Läder?

Jag är rädd för att jag får bort den goa orginallukten jag har från lädret.
Jag har tidigare använd mig av Gliptones medel och tycker det är okej, men tycker doften kan vara lite tung ibland. Speciellt för denna bil eftersom den redan luktar skinn.

Så vad har ni för tips och rekommendationer?
Finns det specialmedel till Nappalädret?
Ska man köra på BMW Orginal?
Eller är leathermaster att rekommendera? Har det liggandes hemma...

Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Jag brukar använda BMWs "Lederlotion" som jag tycker är bra. Den luktar en del i början när skinnet är nybehandlat men det försvinner på någon dag och sedan luktar bilen lika gott som alltid :-)

Stått oanvänd i 4 år! Då är den fräsch och med rätt ok miltal antar jag? HÄRLIGT! Kommer den leva sitt liv som sommarbil?

vacker förare ska ha vacker bil:)

mvh Fredrik
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Hmm vad luktar BMWs Lederlotion?

Bilen är fräsch, men behöver en polering. Har köpt 3Ms proffsmedel för mörka lacker. Letar en sådandär lera som man har och förbehandlar lacken med så att lacken blir ordentligt ren innan polering.

Bilen har gått 14000mil på sina första två år. Sen ville ingen köpa den för att den hade gått så långt. Ända tills die dumme Schwede dök upp d.v.s =). Så 4 år stod den hos den aukt BMW ÅF.

Nej, den kommer att få gå lite försiktigt på vintern. Jag kommer köpa mig en bil till, men M5:an kommer inte ställas av. Den kommer att få gå när det är ok väder. Den står inomhus i varmgarage med god ventilation så det är iaf skönt.

Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Jag tycker att BMW:s lederlotion luktar ganska starkt. Bra om läderlukten är "död" och behöver livas upp, men i ditt fall verkar det vara tvärtom. Skulle nog söka vidare.
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Har den gått så långt på två år men servats som den ska är det väl ok. Den lär ju inte ha utsatts för så mycket stadskörning och kallstarter (+ endast två vintrar). Risken att den skruvats är nog inte så stor heller. Vad är det för färg på inredningen?

Ja lederlotion luktar rätt så starkt, kan inte komma på någon bra beskrivning av lukten. Men jag tycker att den försvinner rätt kvickt ändå, i alla fall om man vädrar, vilket jag gör.

Har du bilder på bilen?

vacker förare ska ha vacker bil:)

mvh Fredrik
Jag rengjorde mina skinnsäten i nappaläder igår med leathermaster. Tror att jag har nappa, det är inte vanligt montanaläder iallafall. Jag tycker inte det luktar så mycket efter jag har rengjort och smörjt in dem. De blev rena iallafall. Jag köpte stolarna på en skrot för en vecka sen och jag blev glatt överaskad när jag hämtade dem och de var i nappaläder.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.