AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
725

Också jag hade inbrott i bilen

Li
20
Line6
330iA Touring -02
Råkade ut för inbrott i min ögonsten 330iAT :(

I måndags morse när jag skulle till jobb stelar jag till när jag ser den krossade rutan.
Bor i Malmö och har varit förskonad från inbrott innan.
Detta hände 9 dagar innan jag får tillgång till garage, snacka om dålig timing.

Har inget larm i bilen, så det kanske är dags att installera.
Någon som vet vad ett BMW OEM larm kostar? Har sett nytt orginal larm på Ebay.com för $275 vill jag minnas.
Finns där andra larm som är att rekomendera? vill fortfarande använda org nyckel o slippa extra dosa.

Dom som gjorde inbrottet var nog proffs.
Nästan inget förstört förutom krossad förarruta, repat skinnsäte pg a glaskross
Dom visste vad dom gjorde och gick in för att ta sakerna utan att sabba alltförmycket.
Det dom tog:
Xenonljus, 16:9 skärm, Naviläsare, Cd-växlare, radio modulen i facket bakom reservhjulet samt airbag till m-ratten.

Nu är det bara en låååång väntan tills man får tillbaka bilen.

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Line6: Båfe DEFA och Cargard har larm som är framtagna till bilar som redan har startspärr och fjärrlås. Båda funkar så att du öppnar och låser som vanligt med nyckeln, den enda visuella skillnaden mot original är att dioden som blinkar inte sitter i backspegeln utan på vindrutan. Båda dessa larm har möjlighet att uppgraderas med diverese extra funktioner som GPS, nivåsensor, etc.

Basversionen av dessa larm kostar drygt 3000kr monterat och klart. Kommer ihåg att mitt försäkringsbolag via något "säkerhetsföretag" hade ett rabatterat pris för både DEFA och Cargard men det är några år sedan.

Jag frågade först på BMW om att eftermontera ett originallarm men det skulle kosta en förmögenhet. Har för mig att Thenader sa 25' och FörenadeBil sa 12-13'. Huruvida dessa "höftade" prisuppskattningar stämmer i verkligheten vet jag dock inte. Thenders rekomenderade mig att installera ett eftermarknadslarm medan när väl detta var gjort så klagade Förenade Bil på att jag gjort detta då det enligt dom ställde till med en massa trubbel i bilens elsystem. Men än så länge så har i alla fall Förenade Bil själva ställt till med mer trubbel än larmet ;)

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.