|
|
|
|---|---|
|
Har problem med låsen på min 316 E30 -90 (M40). 2 dörrars sedan. Till att börja med går det inte att låsa bakluckan. Fjäderna som ska skjuta tillbaka låskolven när den trycks in är borta. Så när man tryckt in den o öppnat bakluckan så måste man manuellt trycka ut kolven för att luckan ska stänga sig. När man vrider nyckeln när luckan är stäng går de att trycka in låskolven o öppna luckan ändå. Är det endast för att fjädern till kolven inte är där, eller är det något annat fel? Någon som har varit ute för samma problem? Sedan kan ja inte låsa förardörren med nyckeln. Går inte att vrida låskolven. Måste låsa den innifrån. Någon som har tips vad som kan hjälpa? Måste jag byta låskolv eller något annat? Tacksam för svar! | |
|
Prova själv först med att smörja upp låset ordentligt(framdörrarna) med wd40. 5-56 är inte lika bra här. Har du lite tur så har låset bara kärvat ihop. Annars är det bara att plocka bort dörrsidorna och börja plocka bort låset för rengöring - pilligt värre och småfingrar är ett plus. Det dyrare alternativet är att köpa en låsrenoverigssats på BMW och låta en billåssmed fixa ihop eländet. Allt beror på hur kunnig och hur stort tålamod du har. Jag har provat båda sätten och tycker att det tillslut var enklast att lämna bort bilen till en expert. Lycka till. Gr8ride |
|
|
Har fixat det nu =) Det hade kärvat sig. Förstår inte varför tidigare ägaren inte fixat det. Tog bort klädpanelen och kikade in. Tur att ja inte har allt för stora händer. Men tåg låsolja och lirkade lite, och tilll slut så släppte det. Skönt.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.