|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis blivit bmw ägare för första gången men jag har några frågor. 1. jag kör 90km/h på 5:an vid 2500 varv & 70 på 4:an vid 2500 varv .Jag tycker det är lite höga varv och frågan är om det ska vara så. 2. det surrar (inte så högt men fukkt hörbart) från bilen runt det högra bakdäcket. Ska det vara så eller är någonting fel? /fredrik | |
| Utväxlingen gjorde att jag ratade 320 2.2 direkt, även om resten av bilen är trevlig. 325 och 330 är betydligt bättre på den punkten. Hade det inte varit för detta hade jag kanske köpt en 320 touring istf 330:in när det begav sig. | |
|
Håller med! Saknas verkligen en växel. Fördelen är att man aldrig behöver växla ned...alternalivet är kanske att köpa bamsestora hjul. Då bore väl varvtalet sjunka. |
|
|
Jag håller med att varvtalet är lite för högt i motorvägsfart på 5:an. Är du säker på att ljudet kommer från ena sidan? Kan det vara ett hjullager som är på väg att ge upp? Jag vet att det har snackats om surr-ljud på E46 Touring fårn bakvagnen tidigare på forumet. Vet idäremot inte om det finns någon patentlösning. Jag hade själv ljudet på min 320iT -02:a. |
|
| Ja det är från ena sidan och det låter när bilen står stilla. Inne i bilen hörs ingenting. Det låter ungefär som en liten motor som går på högfart. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.