AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
858

fönsterhissar slutade fungera?

ho
115
hotrod78
M635Csi -85

Hej! Letade lite i ämnet under mektips men hittade inget riktigt relevant så nu måste jag fråga i forumet. Plockade bort mittkonsolen för ett tag sen med brytarna för fönsterhissaren, hade glömt att köra upp en ruta innan så nu satte jag bara tillbaka kontakten med inget funkar längre, inte något fönster går. Funderade på om det är så att mittkonsolen jordar på nåt vis men alla skruvar fästes ju i plast. Sen upptäckte jag att relä K9 i säkringsboxen som går till hissarna fattas!? Men det funkade ju innan!! Relät bör man väl ha antar jag. Batteriet har varit urladdat emellan men är nu laddat igen, kan det spela in?
Går ju alltid att få upp det mekaniskt igen men så surt är det..............

Mvh /Andreas

M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Inte så att knappen mellan kontrollen för vänstra bak och framhiss är nedtryckt?(säkerhetsbrytare)
Sitter även en sådan knapp vid rattstången på högra sidan mot mittkonsoll(knähöjd).
Men att relä K9 fattas!?? Hmm ,låter skumt!

MVH Patrik

"TRISS I 6:OR"
En av dom: M635 Länk
ho
115
hotrod78
M635Csi -85

Tack så mkt Patrick! Jag tror jag vet lösningen nu, har även plockat bort plastkåpan under ratten så den där knappen är inte ikopplad nu. Visste inte vad den var till för. Får koppla in den knappen tillfälligt så bör det väl fungera hoppas jag.

Apropå det finns det ju nån lustig typ av knapp på den kåpan fast till vänster om ratte även något som ser ut som en liten högtalare lr nåt. Vad är det?

Mvh
/Andreas

M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Inte den blekaste om vad det kan vara!?

MVH Patrik

"TRISS I 6:OR"
En av dom: M635 Länk
ma
314
makeba
635 Csi -83
Z4C 3.0Si -07
Alpina B3 3.3 -00
Du menar inte temp.givaren till värmeanläggningen som sitter i plasten ovanför pedalerna. Elkontakt och en liten slang går till den.
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Jag tycks ha läst nånstans att det ska finnas någon slags givare som går till insprutningen och att det ska vara den som sitter nere till vänster om ratten. Men, jag kan lika mycket om bilens konstruktion som jag kan om min tv's. Jag bara använder grejerna.

mvh Magnus Melkersson
Sextrettifemman: Länk
ho
115
hotrod78
M635Csi -85

Tack igen M635 jag fick upp fönstret nu!

makeba: du har säkert rätt för det en slang med en gummibälg/skydd som att det måste sluta tätt och sen som nåt membran i delen som sitter i plastkåpan.

GooCart: Vet faktiskt inte om det är det du säger, ser ut som ett relä med 2 kontakter i som sitter bakom massa små hål i plasten. Jag ska kolla bmwnr på delen i RealOem så kanske man blir klokare.

Mvh
/Andreas

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.