|
|
|
|---|---|
|
Hej! jag undrar helt enkelt om det är en eller två bromskretsar på min bil? bmw e36 316i -93 med trumbromsar Går bara ett rör bakåt, men sitter det en krets separat extra till frambromsarna? Hade kollat det själv men har tyvärr inte tillgång till bilen just nu... Tacksam för svar Patrik | |
|
Japp det är 2-krets...vart krav på det nån gång runt 1970..... JJ |
|
| ok! tack så supermycket!! | |
|
antagligen så går en krets till alla hjulen och den ena till framhjulen |
|
| Kretsarna ska väl gå från ett av framhjulen till bakhjulet på motsatt sida. Jag har för mig att det är tänkt som så att du alltid ska ha minst en fungerande broms på varje sida av bilen och att en av dessa ska fungera på det främre hjulet pågrund utav bromsfördelningen. | |
| bakhjulen är inte uppdelade i olika kretsar på din bil. på modernare bilar där varje hjul kan bromsas individuellt av ABS:en så går det ett bromsrör till varje hjul. äldre bilar (80- och tidigt 90-tal) har en brets för bakaxeln, dvs låser ett bakhjul så lättas bromsverkan på båda bakhjulen i o m gemensam krets. Diagonalt 2-krets är jag lite osäker på om det har funnits de senast 10-15 åren i o m ABS. återkommer i den frågan | |
| Chris87:det finns väldigt många olika kombinationer.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.