|
|
|
|---|---|
|
Hej på er allesammans, trevligt forum ni verkar ha här. Jag har på sista tiden blivit väldigt sugen på en 750 och då finns det väl ingen annan bot än att skaffa en. Vad jag har förstått så verkar det vara en del småsaker som drabbar dom här bilarna tex soppapumpar, instrumenthus, stötdämpare osv. Inget konstigt med det tycker jag, bil med mycket grejer = mycket grejer som kan gå sönder. Problemet är väl mest att få tag i nya delar utan att bli helt ruinerad. Så därför efterlyser jag lite tips på vilka fel man definitivt ska akta sig för och vilka som man inte behöver bli så uppskrämd av. Småfix och underhåll skrämmer mig inte (jag har åkt 80-tals Cadillac så jag är härdad på den punkten), det är rent av riktigt kul att hålla på och greja med bilar så länge det inte rör sig om evighetsprojekt. Därför vore det trevligt med lite tips som kan hjälpa mig på rätt väg så kanske det blir BMW-åkare av mig med hehe. /Johan | |
|
Krånglar automatlådan är det oftast, förutom om olje- och sil- eller lamellbyte hjälper, renovering eller annan beg. låda som gäller. En beg. låda behöver ju inte vara dyr men då är frågan hur länge den håller. Nivåregleringen kan det gå att renovera, jag har läst om de som bytt lite packningar och på så sätt tätat läckaget. Går det inte att renovera är det enda ekonomiskt försvarbara (säger han som precis renoverat automatlådan....) att plugga systemet och sätta dit traditionella dämpare. Gällande motorn är de flesta oljeläckage möjliga att åtgärda, frågan är bara hur djävligt det är samt hur mycket tid (om en verkstad fixar det hur mycket pengar) som krävs. Elfel kan säkert ta bra med tid att lokalisera om man inte vet vad som krånglar men när väl felet är lokaliserat bör det inte vara dyrt att fixa det. |
|
|
Har du läst begagnatguiden? __ Bilblogg: Länk |
|
|
Per: Ok, det låter som om man löser det mesta med lite know how och lite kvalitetstid i garaget, ska bli spännande. Mugge: Jo jag har läst begguiden och den tog ju upp en hel del intressanta saker så den är helt klart en viktig pusselbit som jag kommer att använda mig av. En annan viktig pusselbit är att prata/rådgöra med personer som har erfarenhet och då finns det inget bättre än en tråd på lämpligt forum. |
|
alain |
hade en 750iAl E32 92 som kostade mig under 1.1/2 år ca 65.000:-. när man börja att reparera, man kan inte sluta, man vill så gärna att pärlan ska fungera som det ska, nu den finns på skroten, idag kör jag en E38 som är som dag och natt att jämföra med E32. du kan hitta en mycket fin E32 som är felfri men se till att du har peng i planbok i fall. MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.