AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
851

Bmw 320 -02 som är för billig?

Hej

Har hittat en Bmw 320 -02 på blocket som är väldigt mycke billigare än andra -02:or
Länk
Den ser ju okej ut på bilden men nått konstigt måste det väl vara då den är så billig?
Undrar om det är nån på forumet som har kollat på den?

Porsche 944 Turbo
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Hej.

Se till att få dokumentation som styrker miltalet om du är spekulant. OBS! Att BMW kontrollerar miltalet är ingen garanti att det är det verkliga miltalet. En början är ju att be om reg. numret och beställa ett enkelt utdrag från vv, där miltalet vid senaste besiktning står angivet. Vidare ta reda på om någon reparation gjorts på BMW, med dok. miltal.

AE
Nåt "sport pkt" har den inte, dessutom har den endast plåtfälgar med plastfälgsidor (iaf på bilden). Året runt däck? Något sådant finns inte!

"svans stöd" För hund eller katt? :-)

Något är skumt! Bättre att lägga några tusen extra och sova lugnt. Svårt att bli av med bilen om det visar sig att den är skruvad, krockad eller dyl.
Behöver inte alls vara något skumt med denna bilen, lika lite som att en som kostar dubbelt så mycket per automatik är en pärla.

Att kolla skick, historik och dokumentation är emellertid alltid lika viktigt, oavsett var på prisskalan objektet befinner sig.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
okej, njae jag tror jag avstår från den men det hade varit intressant om nån här kollat på den.
pr
296
produce1
540/6 touring-95
Tror du e osmart om du inte kollar den iaf.Kan va ngn privathandlare som fått den i inbyte & fått in den riktigt billigt eller ngn som är i behov av snabba pengar & inte kan vänta på att flera funderare ska komma & kika.

Är det inte allt för långt bort så är det ju inget som säjer att man inte ska kolla.

Som kalle säjer inte automatiskt dålig bil pga av billigt pris & vice versa oftast är det dom dyraste som är sämre eller likvärdiga dom som ligger i normalpriset.

Om ngn annan kollat på den så hade den vart såld så ett enkelt test är ju ringa säljaren & kolla om ngn hunnit kolla på den ännu & om han säjer nej & du känner att det är så så ÅK direkt för är den bra så köper första som kommer den.Då priset säjer kolla på mig om ingen vart före.

Är det däremot så att det vart fleera fundeare enligt säljaren så kanske du kan börja tänka på att strunta i den.

iofs är det inte så svårt att pruta ner en likadan bil till samma eller liknande pris om man törs bjuda;)
Han har ju haft den ute ett tag o redan sänkt den en gång fastän den var billigaste -02:an så någe konstigt borde bara.
Hade den varit närmare så hade jag givetvis åkt o kollat på den.

Porsche 944 Turbo
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.