AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.862

Vilken motorvärmare har ni installerat i er 177hk diesel?

Har ni hört om det har kommit någon blockvärmare fårn Defa eller Calix till 177hk dieseln, eller finns det bara slangvärmare?

Vilken motorvärmare har ni installerat?
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
Eftersom det är Alublock på dessa så kommer det säkert att bli kontaktvärmare för 177 hp motorn.

Vi Bilägare gjorde ett test i något nummer nyligen på olika värmartyper och de kom fram till att slangvärmarna var betydligt mer effektiva än kontaktvärmarna. Så det är väl inte helt fel att satsa på en sådan ändå... Nackdelen är väl egentligen bara att installationen blir lite kladdigare.
Ingen alls, låter bilen spinna i 1-2 min innan jag kör iväg och värmer motorn genom att köra max 2000v/min, precis som det står i boken.
Visst är kontaktvärmarna sämre, men dom är så enkla att montera att jag hellre väntar på en sådan. Men det verkar inte som att det finns ännu?
120d
Mailade DEFAs kundtjänst den 25/9 fick då svaret att man arbetade med prototypen till en värmare, men räknade med att den skulle vara klar 3-4 veckor senare.
Har nu mailat igen 21/10 med frågan om tidsplanen håller, har inte fått något svar än.
120d
Löftet var alltså att färdig värmare skulle kunna levereras innan oktobers utgång!
120d
Fick just svar från DEFA vi kan vänta oss leverans om 2-3 veckor!
Fan vad najs, tack för hjälpen!
120d
Nytt mail från DEFA idag!
Nya beskedet är att värmare DA 413851 levereras idag från Norge.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.