|
|
|
|---|---|
|
Tja!! Har en 520 touring -03 håller på att mont motorvärmare för fullt men hittar ingen vettig plats att gå igenom torpedväggen till kupeuttaget?? Finns de nått hål från fabrik eller är det bara att ta fran borren å fixa ett eget hål?? vill ju inte hamna mitt i en kabelhärva med borren. tar gärna länkar till bilder om det finns... / Falken_1 | |
|
Läs Hassos inlägg i denna tråd:Länk AE |
|
| så om jag förstår hasso rätt så måste jag slita ut all elektronik som sitter i boxen under filtret och sedan borra mig in?? genomföringen som sitter där ser nämligen ganska fullpackad ut. | |
|
Jag har inte rotat i den där boxen själv, men det låter ju som om det finns något förmarkerat område där det är meningen att man ska kunna gå igenom. Hur som helst, om jag känner Hasso rätt så har han läst denna tråd inom ett dygn, då kan du säkert få ett förtydligande ;) AE |
|
|
Ok! ska rota vidare lite i boxen å se om ja fattar annars väntar ja på hasso, |
|
|
Hej, Om det är boxen under coupé-/microfiltret som det är frågan om så behöver du inte röra elektroniken i denna. Finns gott om plats i denna. //Håkan |
|
|
ja har tagit bort filter hållaren på passagerar sidan och öppnat den vita elektronikboxen som sitter dör men i den är det fullt med kabel och kontakter, relän och en styrbox av nåttslag som är i metall allt detta sitter på en ram just under locket i den vita boxen. för att komma åt under så måste jag bort med alla kontakter och relän. sen finns det kanske en möjlighet att komma åt att borra brevid den andra kenomföringer där kabelstammen ligger. Vet inte om jag är helt fel ute men visst ska man in i boxen och sedan via denna in i kupen eller ska jag aldrig in i boxen utan bara borra i torpedväggen som syns ovanför boxen. Har kanske snurrat in de hela hoppas ni förstår... /Falken_1 |
|
|
Jag tolkade också Hassos beskrivning på det viset att man skulle gå in i kupén via boxen, d.v.s någon slags genomföring både från boxen till kupén och från boxen till motorrummet. AE |
|
|
Länge sedan nu, men om jag inte minns fel så bort med mikrofilter, lyft ur styrboxen närmast motorn, borra genom plastbaljan i nederkant in mot kupe´n, lossa på inredningen under handsfacket och ta in kabeln i kupe´n. OBS Elektroniken under mikrofiltret är obilligt, var försiktig ! 528 patrik |
|
|
Har hittat en bild på boxen i fråga och ramen som jag säger är full med kontakter relän och elektronikkort. Här kommer en länk: Länk Det är nummer 2 som är ramen och den sitter direkt under locket i boxen. Är det bara att slita alla saker i den och hoppas att man mins hur allt satt eller??? /Falken_1 |
|
|
Jo ja misstänkte att den lilla metalllådan som alla kontakter går in i inte kostar gratis att köpa ny om ja skulle ha sönder den. får se till att hålla mig i garaget så allt håller sig torrt. /Falken_1 |
|
|
Hej igen, som jag skrev tidigare så behöver du inte röra elktroniken i boxen. Det enda du gör med boxen är att lyfta på locket och trä igenom kabeln efter att ha borrat hålet. Hålet borrar du innifrån coupén. Glöm inte att täta där du drar in kabeln från motorrummet. Använd butyltejp eller sikaflex. Lycka till! |
|
|
Ojoj! Blev ju grymmt mycke lättare då jag kollade in under handskfacket som håkan sa!!! bara borra å pillla fram kabeln :)! /Falken_1 |
|
|
Har du klurat ut hur du monterar kontakten i fronten? Väntar på Hasso att svara men tänkte om du redan sett en lösning? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.