|
|
|
|---|---|
|
Är det någon mer än jag som har haft problem med att automaten växlar ner lite för mycket. Om jag är ute och kör och kommer i en lång backe nedför man håller lätt på bromsen för att inte köra in i bilen framför. Då får automaten för sig att växla ner för att motorbromsa och det kan väl vara ok om den inte hade växlat ner två växlar och man sitter med huvudet i framrutan som ett frimärke och varvtalen på 4500 varv. Det har ju inte med automaten i sig för det är bara när man bromsar. men j...ligt irriterande. Har nå¨gon bytt programvara i växellådan och blivit av med problemmen ? | |
| Ingen annan som upplevt problemmet ? | |
|
Åk till BMW och be dem flasha om din låda. Hade det där problemet med min tidigare och den blev jättebra när jag påtalade problemet vid inspektion II //amullo --- |
|
|
Tack för svaret. Blir att boka tid med en gång. Så man slipper att dra i den i manuell femma i varje nedförsbacke med kö i. Är det andra uppgraderingar man bör göra samtidigt t.ex. motorstyrenhet mm |
|
|
Vet faktiskt inte. De sade bara att de flashat om lådan, inget annat. I efterhand skulle man ju ha frågat, men jag var så glad att ha fått det fixat. //amullo --- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.