|
|
|
|---|---|
|
Tjenare Är kanske på g att handla ny kärra. Undrar således om vad man kan tänkas få ner priset i % vid rent nybilsköp dvs inget inbyte. Bilen är en 120i med m-kampanjen samt tillägg som professional stereo, hifi högatalarna, xenon, nedfällbara nackstöd samt armstöd. Priset blev på en fyrdörrars runt 270 om jag minns rätt. Hur många procent eller kronor tror ni man kan få ner det? Är det totalt omöjligt med 250-255 som "bud"? säljarens svar på om det gick att skicka ner priset var ja avrunda ner till närmsta tusenlapp i princip. Mvh Martin | |
|
Testa olika ÅF och låt dom kriga om dig som kund. Ett bra tips från mig som beställde en ny bil är att du ska tänka över utrustningen. Man vill inte ha en bil som man tycker saknar något, i mitt fall det bästa ljudsystemet. Har HiFi idag men borde ha köpt det som var dyrast. Man klarar sig bra med HiFi men jag som älskar att lyssna på musik borde ha tagit DSP eller vad det heter. Ytterspegelspaket 2300kr = Värmda speglar, elmanövrerade och avbländningsbara. |
|
|
jag tror att kampanjbilarna är väldigt svåra att sänka priset på, dvs priset på bil+kampanjutrustning. däremot den utrusting du lägger till UTÖVER den som ingår i kampanjutrustningen hade jag aldrig godtagit mindre än 6-7% rabatt på. ring runt, vissa åf förstår bättre än andra. |
|
| Helt riktigt som HFR skriver. | |
|
Tack för tipset om ytterspegelpaketet :). Har läst om något belysningspaket vad är det för ngt? Får ringa runder till bmw åf i skåne och ge dem spec på bilen jag är intresserad av så får de lämna besked. Mvh Martin |
|
|
Belysningspaketet,innebär belysta make up speglar i solskydden,belysning vid fötterna,extra läslampor och belysning under dörrhandtag Länk Riktigt snyggt och praktiskt ,helst nu när mörknet faller på |
|
| De va riktigt snyggt med lampor vid dörrhandtagen. Har du koll på vad de paketet ligger på i pris? | |
| Tror det kostar 2400:- | |
|
Prislista för 5-d: Länk Belysningspaketet: 2400:- Ingår även i komfortpaketet. Mvh, /Wille |
|
| Tackar. Fy vad tillvalslistan växer :) | |
|
Jag valde en 120d M-sport 3-dörrar med Xenon, fällbara nackstöd och Navi Business som tillval. Priset slutade på 280 300:- Vad tror ni om det? |
|
|
Dennis82, det verkar vara ett rimligt pris. Som sagt ovan blir det inte många kronor extra man kan göra på en M-kampanjbil. Jag fick reda på ÅF's marginaler på dessa bilar och det är sannerligen inte mycket! Även jag skulle lagt till ytterspeglarna, det är extremt irriterande att man saknar elvärmda backspeglar på en ny bil år 2007. Rent ut sagt snålt av BMW! Däremot skulle jag hellre satsa pengarna på Hifi och PDC (eller läder) än på Navi. Tycker en bra eftermarknadsnavi är smartare val än originalet. Åsså slipper man det iDrive. Men det är ju min personliga åsikt... |
|
|
Jag har för mej att eluppvärmda backspeglar ingår när man köper till dimljus.. Låter skumt men läs det finstilta i tillbehörskatalogen. Och eftersom man får med dimljus i M-kampanjen så borde uppvärmda backpeglar följa me. |
|
| Tja, min bil har då dimljus men inte är det någon värme i backspeglarna för det :( | |
|
Jonas T, I Idrive har man Hifi-paketet och det är enklare att se alla låtarna man har på dvd-skivan. Navigationsfunktionen kunde jag inte bry mig mindre om. Jag har inte ens en navi-skiva och kommer aldrig att nyttja en funktionen. |
|
|
Jakpest: Ja, det står ju faktiskt "Dimstrålkastare - inkluderar uppvärmda ytterspeglar & spolarmunstycken". Frågan är vad som menas med det? Mvh, Fredde |
|
| PDC vill man inte heller ha för det funkar aldrig på vintern när det är snö på bilen, sen är det fulare också. Man kan inte heller börja lita på den för då kommer man att backa in i en stolpe eller något annat smalt objekt bakom bilen. | |
| Dennis82: Vad baserar dina påståenden om PDC på? Jag har haft PDC i ett antal bilar under nästa 10 år och känner inte igen mig i det du skriver om hur dåligt PDC fungerar. Jag har ibland fått signal för grässtrån bakom bilen med du har tydligen problem med ännu smalare objekt, vilka de nu kan vara. | |
|
Är det fulare? Syns det överhuvudtaget? Har bara användt PDC på Audi (a6) och där funkade det bra även på vintern. Det är ju dock bara ett hjälpmedel man måste vara försiktig ändå. Har svårt att tänka mig att BMW's skulle vara sämre. Mvh, Fredde |
|
|
Hmmm, nu fick jag ju serverat åtminstone en vettig orsak till varför man ska skaffa Navipaketet. Men om det är värt 20k eller närmare 10% av bilens inköpspris är ju en annan fråga... Tror fortfarande jag skulle kunna hitta andra grejor i listan som jag skulle valt innan. Men OK, vi har ju alla olika intressen. Jag skulle dock definitivt uppskatta PDC vid fickparkeringar (liksom aut nedvinklig av backspegeln), fastän jag anser mig själv vara en rätt så bra parkerare. Även om man inte får lita till 100% på det, man måste ju ha lite koll på läget ändå, så blir det ju klart bekvämare. Men visst, nog klarar man sig utan det, jag har då ännu inte skrapat vare sig stötfångare eller fälg. Däremot lyckades bilens förre ägare göra det (köpte den 9 mån beg) :( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.