|
|
|
|---|---|
|
Vad kör ni med för motorrecept?? Börjar bli dags för vinterpyssel snart så lite idéer och funderingar är välkommet. Själv så funderar på montering av Haltech sprut. Mont. bromsskivor bak Som spikade punkter inför vintern blir det... Byte div. bussningar Byte bromsrör Snygga till bakvagnen när den ändå blir nerplockad. | |
|
Kör med saab 9000 2.3T turbo tror der är en garret gt25 eller något. Saab 9000 ic 2.5" tryckrör 3"downpipe och original avgas. 535 spridare och lmm Progressiv BTR Mvh Andreas |
|
|
e no en lite liten turbo, polaren kör med en sån o har skenande laddtryck, håller 0,5 stabilt upp till ca 4000-4500rpm, sen sticker det iväg till ca 1bar. skulle satsa på nått lite större/modärnare agg. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
Sitter och klurar lite på motorsyrning och har lite svårt att bestämma mig hur jag ska göra. Ett sprut kommer nog att monteras i vilket fall som hellst för att få motorn att "må bra" men. Monterar jag in ett programerbart sprut och större spridare så kan man öka effekten betydligt det är ju bara positivt haha, men effekten ska ner i backen också plus att det behövs bättre bromsar, chassi/väghållning, drivlina osv.. Så vart sätter man gränsen (är trots allt bara en busbil) Blir svårt att begränsa effekten när man vet att man kan ta ut mer!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.