|
|
|
|---|---|
|
Jaha, då var det min tur att drabbas av dessa trevliga typer som inte kan skilja på mitt och ditt. De har slagit sönder utebelysningen (2 lyktstolpar hade säkringarna bortskruvade), ryckt ur låset i förardörren härjat lite i bilen. Dom tog min Alpine 9855 stereo, min M-ratt Airbag samt ett slutsteg Kicker 350.4. Dessa "personer" tog sönder mitt ljudbygge, lite kolfiberdelar på bilen, ja, vad skall man säga förutom att jag hoppas att dessa personer råkar ut för...mina varma tankar om tjuvarna kanske är lite olämpliga för forumet. Bilen är utrustad med BMW originallarm, men det finns tydligen sätt att kringgå detta. Kan även påpeka att bilen stod på garageuppfarten, cirka 3 meter från vårt sovrumsfönster och jag släckte ljuset vid 02,30 på lördagen. Lite bilder: Bagagelucka före: Länk Bagagelucka efter: Länk Interiör före: Länk Interiör efter: Länk Tack för att ni läste. Mvh Razvan | |
|
Fyy fan säger jag bara, att man inte ska få ha nåt ifred...=( Lider med dig... |
|
|
Jag tror att de flesta kan gissa sig till dina tankar om tjuvarna :) otroligt synd, det verkade vara mycket jobb nerlagt på den bilen... Angående larmet så finns det alltid metoder för att gå runt dem. Om tjuven vill, så kan han. Det enda ett larm gör krasst sett är att i bästa fall få tjuven att välja en annan bil. Har en teori om att koppla 230v till karossen, så slipper man tjuvar och katter som vilar på huven också :) Hoppas du får iordning på bilen igen. //Bjerser |
|
ASA racing |
Kolla så bilelektroniken verkligen fungerar. De har formodligen haft med sig ett löst bilbatteri för att ansluta plus 12v till chassiet då kortsluts "HELA BILEN" Allt som är minusjordat i bilen får då istället +12v. Då slås bl.a larmet ut. |
|
Tragiskt att se Razwan, beklagar. Hoppas du hade en tilläggsförsäkring som täcker dina extramonterade saker. Det verkar som många är drabbade just den sista tiden. Alpinan jag kör hittades uppallad, semislaktad samt med bogserögla i fronten. Min bil hade de ryckt höger stänkskydd bak och klippt upp innerskärmen för att vad jag gissar, komam åt batteriet. Bilen står hos Polisen för teknisk undersökning så tiden får utvisa hur det gått till. Bilen blir aldrig densamma igen dessvärre.... Inlåst i garage får bli framtiden tillsammans med andra åtgärder. Dels är respekten för individens egendom försvunnen, dels så tar det en ENORM tid att få ordning på allt dessa människor ställer till med. ASA Racing: Intressant information, den har jag aldrig sett förut. Hur har du fått reda på det om det är ok att jag frågar. Mvh Asken |
|
ASA racing |
Asken: Jag visade "Buset" i området där jag bor, att min E30 var utrustad med två olika larm. Då fick jag utförligt info om hur ungjä#vlarna slår ut samtliga larm oavsett antal. De kopplar helt enkelt +12v till chassiet. Borde väl innebära att varenda säkring blåser? |
|
Kanske bättre att lämna bilen olåst då.? Fast med en ilsken Rottweiler i baksätet =) I vilket fall är det tråkigt för er som fått inbrott i bilarna :( Mvh Jens |
|
|
Lider verkligen med dig Razvan! Detta är vad man fasar för. Din bil va/är ju så grym, riktigt tråkigt att de har förstört den! Kunde dock inte se dina bilder som du länkar till. Hoppas det löser sig med ditt FB så bra det bara går. Lycka till. Säg till om det är något jag kan hjälpa dig med. Tex. om du får reda på vilka killarna är... då är jag (och säkert hela klubben) mer än gärna vid din sida för att ta ett "snack" med dom. Mvh Jimmy Länk |
|
|
A va kasst, att folk inte kan låta bli. Får du tag i dom så ställer jag upp vinkelslip och blåslampa! ( Har även tillgång till material så vi kan korsfästa dem) "I have done this a thousand times,and no one has been hurt (much)." |
|
|
Verkligen synd att se Razvan såg din bil innan detta på invigningen hos bosse och petra. Riktigt tråkigt hoppas du får iordning på den igen. |
|
| Förstår inte hur tjuvar kan vara så kalla att dem vågar sig på bilen under så lång tid och så nära ditt sovrumsfönster... Trist att man inte ska kunna visa upp sin bil och bygge för allmänheten utan att man får påhällsning efter! Verkar ju onekligen som att tjuvarna har visst exakt vad det var dem ville ha tag i.. Lider med dig! | |
|
jag beklagar värkligen det som har hänt. Hände nästan samma sak hemma hos mig men jag var vaken så jag han och springa utt till personen som försökte göra inbrot. det e typisk tjuvar va dom bara förstör |
|
|
Tråkigt, jag vet hur det känns när någon förstör och stjäl ur ens bil även om det tack och lov var länge sedan jag blev utsatt. Bra att du har foton på hur det såg ut innan. Det kan vara till hjälp försäkringsmässigt. Det där med att koppla +12V till chassit verkar vara en skröna. För att få en sluten krets behöver man ju i så fall koppla batteriets minuspol till plus-teminalen på bilen för att på något sätt motverka bilens orginalkrets, men det känns väldigt långtsökt. En parentes i sammanhanget, men tyvärr bryr sig en katt som hoppar upp på huven sig alldeles tusan i om man kopplat 230V till bilen precis som fåglarna som landar på högspänningsledare ;) Ända till någon stackars djurvän kommer fram och klappar den... AE |
|
|
Verkar återigen att airbags är hårdvara. Man kanske ska montera ur den varje natt och ta in den...:( Oavsett, lycka till Razvan med återställandet! M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Tråkigt att höra alla dessa stöldhistorier. Hemma hos mina föräldrar var det en ordentlig stöldvåg. Massor med BMW 5 serie som blev av med lyktor, stereo, airbags, dvd, frontar etc. Det skrämmande var att typ en vecka innan så körde Expressen/GT en sån där jävla artikelserie med "De kör de dyraste bilarna i din stad" Massor med BMW listade... Bara att slå personens namn på hitta.se och sen göra ett sent nattbesök. Hos vissa hade de (precis som i andra trådar jag läst här) satt ytterbelysningen och rörelsesensorerna på villorna/garagen ur spel. På ett ställe hade de tom gått in i garaget där bilen stod och härjat fritt. Man blir så jävla förbannad!! Personligen tror jag att det handlar om ligor från baltstaterna som "fixar" delar till krockade lik som de kommit över någon annan stans i europa. Förra året råkade vi ut för en sån här liga. De gick helt enkelt rakt in i hus nattetid, spelade ingen roll om det var upptänt och folk hemma. Själv låg jag vaken och såg på TV på övervåningen och tyckte mig höra ett fottramp. Detta var på min semester och jag skulle sova över hos mor/far varav jag låg i soffan när jag tyckte mig höra någonting nerifrån. Ropade min pappas/mammas namn men inget svar och när jag förstod att vår hund heller inte reagerade antog jag att jag inbillade mig. Tyvärr hade jag hört rätt... Dessa krumilurer var enligt polisen polacker/balter och de kom undan. Lever väl förmodligen lyxliv nu med alla skotrar/MC/plattTV/mobiler/pengar och gud vet vad allt de kom över under sin veckolånga vistelse här. En sak till, för ca två månader sen berättade pappa att alla BMW verkstäder i närområdet där han bor hade haft påhällsning. Där hade de tagit servicedatorer, programeringsenheter, OBD etc...¨ Snart dags att någon reagerar!!! Det finns mer än BMW, nämligen SAAB... 39 GRIPEN!! ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.