AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
449

Hittar inte Goodyear Eagle F1 =(

Hejsan!

Blev i fredags lycklig ägare till en uppsättning M-Contour fälgar! =) Det sitter 235/40-17 Goodyear Eagle F1 däck runt om. 2st är ok ca 4-5mm kvar och de andra har typ -5mm =) Ja, minus! Killen som sålde dem gick ned till trådarna =( Så nu hade jag tänkt ta de "schyssta" 235:orna och sätta dem bak och hitta 2st 225/45-17 F1:or... Inte det lättaste må jag säga :-/ Orkar inte köpa nya då de 2st jag har är ok. Finns det kanske någon där ute som har 2st Eagle 225/45-17 med minst 4mm kvar??? Eller ni kanske vet någon firma som har beggade? Orkar inte leta mer... Har kollat över allt... Det närmaste jag kom va 2st Michelin Pilot SX. Men det kanske inte e så populärt att bland däck/mönster??? Hoppas ni kan hjälpa! =)

Mvh Tobias

*Som vill ha sina 17-tummare klara till fredag! =) *
Ko
663
Koffe
320iC -93
Vill du inte ha 17"-arna klara till onsdag asså? Vad är det för stil, åka till Brois med 15" å låta de nya, fina, fälgarna ligga hemma? =)

Skämt åtsido... Är det verkligen såå viktigt med samma fabrikat/mönster? Så länge du inte blandar på samma axel borde det väl vara ok?

Alternativet är väl att, trots allt, köpa nya däck fram. Du kommer förmodligen inte byta alla fyra samtidigt i framtiden ändå. Bakdäck har ju en förmåga att slitas snabbare, så du hinner nog med en uppsättning till innan det är dax att sko om där fram... Bara en tanke!

//Koffe
Mja... =) Hinner tyvärr inte få på fälgarna till onsdag! =) Ja... Frågan är ju den om man kan köra på Michelin däcken??? Får 2st fina 4-5mm kvar för 1000kr... 2 Michelin Pilot SX fram och Eagle F1 bak... :-/ Funkar det helt ok??

Mvh Tobias
AL
289
AL
318is CSN-90

Pilot SX är ju stenåldersgammalt... ;)

Nja, det är iaf inte en modell som görs längre, den nya heter Pilot Sport. Stor skillnad på däck. Men får du ett kanonpris så...

Köregenskaperna kan bli minst sagt otrevliga om man blandar däck, även om de sitter på olika axlar.
Bilen understyr eller överstyr.

Men som sagt var, ekonomin spelar ju roll oxå.

Har du kollat med Martin på Wheelbase. Han kan fixa det mesta till ruggigt bra pris. Även om det inte finns på hemsidan.
Länk

Lycka till!

Andreas

"...det är inte alltid så enkelt..."
Jag tycker du ska sätta 235/40 runt om, funkar kanon. Jag har en kontakt på GoodYear om du vill kan jag höra om pris på F1-däck med honom..?!

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.