|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
bildock: visst är det mycket plast i en bmw men det skramlar inte lika mkt som i övriga bilar...kör en japansk bil och det känns som om allt ska rasa ihop även om det inte gör det... dessutom finns det inte så många bilar som är bakhjulsdrivna... kan dock hålla med om att bmw börjat snåla med inredningen... den stora skillnaden mellan bmw och övriga bilar är hur chassit håller... bmw:s körs offtast väldigt hårt och lekfullt till skillnad från andra bilar.. prova att köra så med andra märken och du lär snabbt märka att dem inte alls håller lika bra.... skulle villja att nya z8:an såg ut såhär Länk |
|
| bmw_jerry: Ja vem vet det kanske kommer en "värsting" som är större och som tar upp kampen mot MB SLR, dock är jag tveksam. | |
|
ja jag hakade på de tidgare inläggen om att en "köpare inte kanske bryr sig om kvaliten" och det var där mina intryck inte stämde, det kanske är så att de "sämre" materialen håller lika bra och jag har ännu inte haft problem med dessa, joo det har jag t.o.m termostathuset har bytts och det är en vanlig BMW-sjuka termostaten ligger mellan några plasttappar som går sönder av värmen och termostaten lägger sig snett så vätskan passerar på sidan om termostaten även detta skulle väl vara metall, men det förstår ju jag också att man passade på och gjorde en trevlig bil då behovet fanns och man ville tjäna en slant men om vitala delar hade varit av mer beständigt material så hade jag gärna betalat merkostnaden även som beg. men nu är det så här och jag vet om det och jag bevakar de ömtåliga materialen ofta och noggrant men ska det behövas det är ju en BMW mvh Uffe/bildock |
|
|
Visst är väl det där samma bil som biltidningarna trodde var en helt ny Z-seriebil? Dom kunde ju aldrig tänka sig att det var nya Z4 för att den var för lång/stor. Har för mig att dom gissade på efterföljare till Z8! Att den naturligt måste bli större för att göra plats för 1-serie cab och en ev. Z2 tänkte dom inte på. Keep your distance! |
|
|
Jag kommer inte ihåg var jag läst det men någon M till 1-serien blir det INTE. BMWs första M-modell hette faktiskt M1 och jag tror inte dem vill "förstöra" den genom att bygga en helt "vanlig" M1. ----------------- Bilen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.