AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
996

Nu säljer jag bilen (pga vandaler och smitare)!

Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
F_n vad less jag blir!! Följande har jag drabbats av sedan i januari i år (dvs under ca 3 mån)! I samtliga fall har bilen stått parkerad på olika platser på Kungsholmen (Sthlm innerstad):

1. Påkörd bakifrån, kraftiga repor från krossad strålkastare (ha!) under vänster bakljus (plåtrent, men inga bucklor, gick att hjälpligt åtgärda med lackstift).
2. Kraftig, ca 25 cm lång och 2-3 cm bred, vit repa/avlagring (av cykelstyre?) på höger bakdörr. Gick och polera bort det värsta, men spår finns kvar...
3. Påkörd framifrån (av nån med dragkrok?), delvis krossad nummerskylt (den gamla fina i plast som jag köpte strax för årskiftet...)
4. Hö+ vä vita sidoblinkers stulna! Kostar 400 spänn att köpa! Herregud vilket klipp han gjorde, snorynglet...
5. Idag (i natt?) mitt på Fleminggatan, påkörd bakifrån, knutnävsstor, plåtren, minst 2 cm djup buckla högt upp på bakluckan (ser ut som om nån har dragit ett fett järnspett rakt in?) + krossat bakljusglas. (Kollade inte så noga på resten... Tröttnade totalt, vände bedrövad på klacken...)

I inget fall har nån meddelat sig genom en lapp på rutan eller liknande...

Tycker knappast längre att det är nån idé att över huvud taget ha bil i Sthlm. Att hitta parkering kan ta mellan 30-45 minuter. Och så kommer denna förbannade vandalisering ovanpå... Blev just nu smärtsamt påmind om varför jag sålde förra bilen för sisådär 10 år sedan. Golfen jag hade då blev stulen 2 gånger, parkeringsskadad 3 gånger och så fick jag inbrott 2 gånger – under 1 års tid!! Har inte haft bil sedan dess, innan jag köpte den här i höstas...

Vad ska man göra? Ska man ge upp, sälja, flytta? Nån som har en diamantsvart baklucka till en E28 att sälja för en rimlig peng?

Mvh
///Pewe
BMW E28-registret #157
er
256
eraabos
M3 E30-88
Jag lider med dig. Sökte på bildelsbasen.se och hittade
två Svarta bakluckor i svart, svårt och se om det är diamantsvart. De finns på följande bildemonteringar:
Länk

-:BeeMWe:-
Har klarat mig bra från skador på bilen. Har haft den i ett år nu och inga skador i trafiken eller när den stått parkerad har uppstått. Och den står den parkerad i centrala Uppsala på en gata som är livlig befolkad på kvällarna efter krogen.

Tog dock och ställde den hos brorsan nu för imorn är det rejält med festande i Uppsala och jag var den enda bilen på parkeringen... Det var någon som redan hade lyckats lägga en snorloska på en framskärm... Mysigt...

Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Håller själv till ute i förorten, och har som tur är eget garage. När jag varit inne i stan har jag förundrat mig över hur NÄRA bilarna står parkerade, ofta med bara 1-2 cm mellan kofångarna... tro f-n att det blir skador fram/bak då! Skulle ALDRIG våga ha min bil ståendes ute på gatan i Sthlm's innerstad! Sen blir man ju inte säkrare, efter att ha läst inläggen som skrivits här om stölder/vandalism, osv... Skall köpa mig en andra bil (=skräpbil) för en billig peng, som jag kan använda hursomhelst, som man slipper vara rädd om......Beemern, den ska stå TRYGGT!

*Nackskott är det enda som gäller!*
Surt!

Har själv kommit till samma slutsats och letar nu efter en Jeep årsmodell ca 1990 med grill-guard samt triplex-drag = garanterat inga parkeringsskador!

Köper mig en ny BMW när man bor i villa istället!

netsix
CFH

Det är bara att maila mig så fixar jag en sån till dig. Säljer såna vagnar hela dagarna.
Vår transportör råkade backa in i en Voyager med en Dodge pickup, inte ett märke i Dodgen, men på voyagern så det ut som den blivit påkörd i 40km/h. Gick bara i ca 5-10 km/h.

/netsix

Länk

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Överdriven försiktighet funkar vid tillfälliga besök i staden. Förorten är definitivt säkrast för en BMW.
netsix: alive and kicking;)
netsix
Yeah, haha
Man måste ju ta alla tillfällen i akt :)

/netsix

Länk

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Asken: Beror på vilken förort.......
su
174
super-dan
116i - 06
Jag skulle nog vilja säga att vissa förorter är värre för en BMW än innerstaden... Ingen nämnd, ingen glömd...
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Nu ska vi inte tala illa om innerstan! Varför tror ni att försäkringspremierna är högre för de flesta förorter än för innerstan?

Undantaget är Hässelby strand väster om Stockholm. En morgon för drygt tio år sedan anklagade jag min dåvarande älskling och sambo för att ha snott bilnycklarna. Hon nekade givetvis och när jag kom ut på parkeringen förstod jag varför - de satt kvar i låset till bakluckan på min nästan nya 318!

/330
Som varje kväll parkerar tryggt på Skinnarviksberget - Söders svar på Djursholm

My Bimmer is my mistress
netsix
Enligt min erfarenhet så är premierna betydligt högre i innerstan.

/netsix

Länk

Skall man ha en Bimmer i innerstan skall den stå ett några meter under jord under nätterna. Har en perfekt parkeringsplats utan några nissar på sidan om som kan slå upp dörrarna om dom en försöker. Så bra kan det bli om man får välja först i ett garage med 50-60 platser.

Parkerar inte min M3 på gatan efter klockan 22.
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
För att inte tala om spottloskor & snus på bilen!
Var & hämtade en pizza i eftermiddags, lämnade bilen 10 minuter, mitt inne i Malmö, 15 meter från fönstret där jag satt! Världens j-la spottloska mitt på huven när jag kommer ut!! Hade jag sett personen som gjorde detta hade jag f-n.....XXXXX!!! Denna svenska avundsjuka!!
//Henrik
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Jag som tänkte säga att Bemmern får stå i fred i malmö.
Hade en volvo kombi förra sommaren, och den blev vanaliserad 2 gånger.. helt omotiverat backpegeln avbruten mm mm.
Min gamla rostiga e23 har de inte rört, trots att den går att öppna med vad som helst sen någon försökt bryta upp låset i stockholm..

Man ska ha en rostig vit e23, bulig med dragkrok.. slänga upp dörrarna på alla äckel bilar som brukar slänga upp den på bemmern bredvid..

Och nackskott vore en bra lösning...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.