|
|
|
|---|---|
|
Tänkte köpa mig en till bmw. En 320 som i rubriken. Något att tänka på förutom rost över lysen på motorhuven och i bakluckan? Ska titta på en som har gått drygt 13000 mil. Björn | |
ASA racing |
Den rostar väl på andra ställen med? nästan överallt. |
| Jo, men där är de ju lite extra känsliga. | |
|
Kolla det vanliga: förutom rosten, skeva bromskivor fram, taskiga ABS givare, ryckig svårdoserad koppling. Annars är det en vettig BMW med humana ägandekostnader. /L |
|
|
Kopplingen på dessa har varit uppe tidigare. Lika som på min 316, lite ryckig. Annars inget utöver det vanliga? |
|
|
Är den nybesiktigad? Har för mig att spindellederna är en svag punkt på tidiga E46. Undrar om inte dom uppgraderades till bättre på 01:orna? Förresten kolla handbromsen också. Den brukar vara lite tafflig på c:a 50% av 3-serien. /L |
|
|
...handbromsen brukar ta dåligt på var och varannan 3-serie jag provat menar jag... /L |
|
|
Ja nu var köpet klart. Får tacka för tipsen. Den är i det skick som man kan begära av en 7 år gammal bil. Björn |
|
|
Får man fråga vad du fick ge för den? om du inte vill skriva det i forumet så kan du väl skicka ett pm? |
|
|
Pm skickat. Fin bil, men spårkänslig med breda däck. Får bli 195:or när det är dax. Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.