AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.056

Ljudproblem i E65

Jag har problem med ljudet
Subwofern hörs inte samt Högtalare i höger framdörr
Någon som haft liknande problem?

no
347
noah
E65 730D
Hej har du en Logic7 system?
Bi
261
Bil_Med_Wingar
Bmw 520d F11 - 2012
Jag har liknande problem,

Högtalarna på vänster sida, fram och bak ger inget ljud, bara från högra sidan...samt från sub under sätena...så jag har köpt 2 högtalare som kom från e60 , undrar om de passar eller är det andra ingångar....

BMW - Bil Med Wingar
no
347
noah
E65 730D
låter som om ditt problem är in Logic7 slutsteg
åk till BMW och se om du kan låna en att prova
finns att köpa har sök Logic7 i säljes

Noah Brown
Bi
261
Bil_Med_Wingar
Bmw 520d F11 - 2012
Är det den som sitter i bagaget under mattan !? , hörde från flera att det kan vara den som strular till mitt ljud i bilen......kan man använda en sådan från e60 eller e61 till e65 eller ?

BMW - Bil Med Wingar
no
347
noah
E65 730D
Hej vet ej
jag har en från en E65 som du kan testa med

Noah Brown
Bi
261
Bil_Med_Wingar
Bmw 520d F11 - 2012
ja , det hade varit kanon och prova med den, men vart bor du ?

BMW - Bil Med Wingar
no
347
noah
E65 730D
Hej i Stockholm

Noah Brown
Bi
261
Bil_Med_Wingar
Bmw 520d F11 - 2012
Oj då, hehe jag bor längst ner i söder....Malmö. Är du säker på att det kan vara den som strular !?, ska du sälja den ...?

BMW - Bil Med Wingar
no
347
noah
E65 730D
Hej jag sicker en PowerPost till dig
Noah

Noah Brown
Bi
261
Bil_Med_Wingar
Bmw 520d F11 - 2012
Hej Noah

Vad är en PowerPost !?

BMW - Bil Med Wingar
no
347
noah
E65 730D
Din autopower email

Noah Brown
Bi
261
Bil_Med_Wingar
Bmw 520d F11 - 2012
Tror inte att jag har en sådan ,men du får gärna skicka nåt på

ge_219@hotmail.com

BMW - Bil Med Wingar
La
75
Lasse740
BMW 745d
Hej Jag har en 745d 2005 och har inget ljud i höger framdörr och ej heller i någon av bakdörrarna, vänster fram funkar och basen samt bak.
Letade efter lite koll på nätet och hittade slutsteget i bakluckan men var inget Logic 7 utan den lilla Harman boxen.
Någon som vet vad det kan vara för fel och går det att byta till det stora slutsteget "Logic 7" sitter allt i denna låda så att menyer för EQ och annat kommer upp av sig själv, såg att det var en till liten tvåpolig kontakt på Logic 7 lådan men kunde inte se någon i min bil.
Blåtand syns i menyn men verkar inte fungera, får inget napp i min mobil.
Tacksam för svar.
Lasse

m5
324
m5tomten
bmw M5 2009
Hej!
Vet inte om det här hjälper och jag tar inget ansvar för om nåt skulle gå fel men eftersom det är fiberoptik i bilen och jag hade liknande problem med min E65a och min E66a mina fel var:
cd kassetten gick inte att få ur
subwoofer död
höger fram högtalare död fast knastrade ibland
flimmer i skärm

jag hade tändningen på och drog ut den SK "RINGEN" i handsfacket upptill sitter den fiberoptiksringer och jag drog isär kontakten och alla eheter la ner och så lät jag den vara så i ca 1 min och stängde av tändningen och satte tillbaka den och vips så funkade cd kassetten att få ut och även sub woofern hoppade igång och höger framhögtalare!

sedan hände det någongång mer men men...
bo
171
bosson
730d -06
Hej. Har liknande problem i min e65, har logic 7. Subwoofers sprakar och någon vanlig diskant. Är det oftast bara fel på steget då alltså? Vet ni vilka komponenter i steget det brukar vara? Isf borde man väl kunna renovera steget ist för att köpa helt nytt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.