|
|
|
|---|---|
|
Har fått mer och mer problem med att starta bilen. Startmotorn går långsamt och orkar nu knappt med att snura runt. På BMW säger man att det finns ett tips från BMW att det kan vara problem med startmotorn på just dieselbilarna och den därför behöver bytas ut, men kostnaden får jag själv stå för. Finns det andra som har haft eller hör om samma problem? LarsJ | |
|
Tja har du kollat så batterit är okay? Annars så är det väll bara att byta startmotor. |
|
|
Haft samma problem, bytte först batteri utan resultat. Försökte även renovera startmotorn, tog isär allt men hittade inget glappande utan enbart damm som jag kunde gissa var orsaken, rengjorde, smorde om och satt ihop....blev möjligen något bättre med inte bra. Plötsligt en dag pajjade en av dieselpumparna på motorväg, bogsering till BMW verkstad som meddelade att de måste byta startmotor för att felsöka (visste inte då vad felet var att den stannade). Nu snurrar startmotorn som aldrig förr.... tror inte jag haft nån bil med sånt snurr på startmotorn. Aldrig några tveksamheter längre att få igång den Så startmotorn tror jag är mycket trolig orsak, men naturligtvis ska du kolla att ditt batteri är OK. |
|
| Just startmotorn är den svaga punkten på dieslarna ..på tdser sitter det en Italiensk Magnetti vet inte vad 530 har..men tar man en bytes från någon El & Diesel firma så får man en Bosch i retur vilket ger en enorm snurr vid start. | |
|
Har fått mer och mer problem med att starta bilen. Startmotorn går långsamt och orkar nu knappt med att snura runt. På BMW säger man att det finns ett tips från BMW att det kan vara problem med startmotorn på just dieselbilarna och den därför behöver bytas ut, men kostnaden får jag själv stå för. Finns det andra som har haft eller hör om samma problem? LarsJ |
|
|
Har fått mer och mer problem med att starta bilen. Startmotorn går långsamt och orkar nu knappt med att snura runt. På BMW säger man att det finns ett tips från BMW att det kan vara problem med startmotorn på just dieselbilarna och den därför behöver bytas ut, men kostnaden får jag själv stå för. Finns det andra som har haft eller hör om samma problem? LarsJ |
|
|
Oups, det blev för mycket. Hur som helst med detta. Bilen till BMW-verkstad för byte av startmotorn. KOSTADE 0:- för en ny startmotor. Fick dock betala för montaget. Nu går startmotorn som "tåget" LarsJ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.