|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon som har gjort denna operation? Behövs det mycket grejor att komplettera med? Skulle nämligen vilja ha yttertemp i instrumentet. // Christer | |
ASA racing |
Du måste byta kabelpiskan till digitaluret (ej samma ) Dessutom komplettera med kabel fram till temp sensorn i kofångaren. Alla delar finns som reservdel hos BMW. |
|
Tack för snabbt svar. Då förmodar jag att man måste ha en tempsensor också. |
|
ASA racing |
Jag köpte allt nytt som en komplett sats. (för länge sedan) då ingick det digitalur, med funktioner: Klocka,datum,yttertemp, memo för varje heltimma, låter Ding-Dong. Samt kabelpiska, högtalare för montering i pappen under ratten, yttre tempsensor inkl kabel. samt brux. Vill minnas att den kostade strax under 2000:- (många år sedan) Har för mig att digitaluret även kallas: "den lilla datorn" Det finns även en stor dator till E30. Men den blir för krånglig att eftermontera då det sitter stora mängder med sensorer lite överallt. |
|
Nej stor dator är inte att tänka på. Är egentligen bara intresserad av yttertemp, och kan inte förmå mig själv att montera de otroligt fula och pipande "manicker" som drivs via cigguttaget. Sen att det blir trevligare med digitalklocka är bara en bonus. Ska kolla med BMW i morgon om det fortfarande finns. |
|
ASA racing |
Går säkert att hitta en komplett sats billigt hos www.ebay.de Sök på: E30 spare parts. eller liknande. |
ASA racing |
Hittade endast den stora E30 datorn, men du behöver ju inte koppla in allt på den. kanske räcker med yttertempen och klockan? Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.