|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har tidigare kört min 523:a från -97 ca. 36.000mil utan att byta automatlådeolja, nu med min nyinköpta 530 -02 med 13.000mil på mätaren funderar jag på om det kan vara en god försäkring att redan nu byta automatlådeolja. Vad tror ni? Mvh, // CJH | |
|
Bytte på min för ett par månader sedan i samband med insp II. I förebyggande syfte. Har gått ca 10500 mil! Tycker den växlar lite mjukare nu, men den växlade inte dåligt innan heller. Inte fel att byta tycker jag! Hälsn T |
|
|
Min tanke precis, även om det står "lifetime filling"... Bytte du filter också? // CJH |
|
| Japp, nytt filter också, eller ngn typ av sil tror jag det var. Bytte inte själv! | |
|
Var på trans-mek på hisingen. Kan absolut rekommenderas. Prata med Kennet eller Johnny. MVH JoMu |
|
|
Hej Jomu, Tack för tipset, jag har testat dem för några år sedan med gott resultat i samband med en renovering av en automatlåda till min gamla 525:a. Denna gången skall jag dock prova Automatix i Kungsbacka, ägaren har tidigare jobbat på ZF, är nyfiken på om det borgar för extra kunskap. Mvh, // CJH |
|
|
Ett byte gör ofta att lådan växlar lite mjukare eftersom viskositeten på den gamla använda oljan tenderar att sjunka något med tiden => växlar lite hårdare. På en frisk och såpass ny låda som har syntetisk ATF olja från fabrik är skillnaden oftast liten om den är märkbar överhuvudtaget. molle |
|
|
Har bytt i min nu två gånger för att få bytt så mycket av oljan som möjligt. Bytte filtret vid andra bytet. Det satt ganska mycket skit på magneterna i tråget. Normalt vid 19000 mil? Känns skönt att få bytt olja och filter. Det kan ha blivit lite skillnad på växlingarna men isåfall är de minimala, underskatta aldrig placebokänslan :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.