AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.772

Hjälp! Motor skakar!

ru
14
rusik
BMW 523IA-99
Hej. Jag fått det stora problemet. När man trycker på gas pedalen börjar bilen skaka på sig. den gör det även när den står på plats. Har frågat en, han sa att bilen suger för mycket luft sa han.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Motorn misständer(tappat en eller flera burkar) låter det som,ev. def tändspolar,stift eller dyl...Kan ju vara annat också som problems med bränslepump eller någon kamaxelgivare kanske..

Åk in till en verkstad och gör en feldiagnos(kompetent BMW verkstad helst)..

Trist att själv börja byta delar "hipp som happ"iaf..

Mvh Janne.
Visa användare
325
Veåtta
Volvo V70II 2.5T -2009
Renault Clio 1.4 16V -2001
Kan kanske vara ventilkåpspackningen? En dålig sådan resulterar i att olja rinner ner i tändstiftsbrunnarna och kan orsaka misständningar. Ganska vanligt att dessa ger upp på M52 motorn.

Mvh
Ax
38
Axel78
Bmw 525d F11
hej har samma problem med min, trode det var ventilkåpspackingen för den var lite fuktig men ingen olja kring stiften. har du löst ditt problem?

/
Robban
Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
Jag har typ samma problem...motorn känns slö och bluddrar när man tvär gasar på neutral.Det händer ibland också att motorn tvär stannar och när man startar upp så bluddrar den lite.Jag har bytt tändstift och bränslefilter men jag misstänker att det är någon givare som spökar....inget skrammel från Vanos iaf.

Finns det uppdateringar på steptronicen???

gb
ga
201
gagge66
540iA -99
Japp, det finns uppdateringar till automatlådan.
Hör med BMW eller "trimfirmor".

Hälsn gagge
Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
Mm..tror jag ska beställa tid för en diagnost genomgång...provade med min lokala bosch verkstad men de lyckades inte.

gb
Ax
38
Axel78
Bmw 525d F11
ok! jag hänger inte med riktigt på uppdatering av steptronicen? vad ska den göra...

/
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Steptronicen kommunicerar med bl.a spjällmotorn så visst kan det bli konstiga fenomen. Likaså kan en defekt LMM göra att lådan växlar konstigt..

AE
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.