|
|
|
|---|---|
| När jag kör i mycket låg fart med min 625:a så gnisslar bromsarna något fruktansvert. Har haft loss klossarna runt om och gjort rent. Alla fyra skivor snurrar lätt. Gnisselsymtomet uppträder ännu mer när jag svänger. Vad är det som kan vara fel? | |
|
Du kan prova med att antingen lägga på kopparfett på utsidan av klossarna eller så tror jag att det finns nån gegga som stelnar till gummi som oxå sägs förhindra just oljud vid bromsning... who dares wins... |
|
|
Eftersom du har haft loss klossarna förutsätter jag att att du har kontrollerat att de inte är utslitna! Är det originalklossar? Vissa piratklossar har en tendens att skrika (byt till original, de brukar vara tysta!). Det finns skrikdämpningsplattor som man själv klipper till och fäster bakom klossarna att köpa på bland annat biltema, jag vet inte om de har någon större effekt. Lycka till! |
|
| skrikdämpare? | |
|
menar förstås "skrikdämpare!" bör ju vara precis vad som behövs. |
|
| Har nu lagt på kopparpasta och kört ett par mil, men det är fortfarande ett fruktansvärt oljud när jag kör på lågfart. Men ljudet visar sig inte förrens jag kört en bit och bromsat ett par gånger. Det måste väl vara mellan kloss och skiva som ljuder uppstår? Nya klossar kanske? | |
|
Jag har precis samma problem med mina bromsar, och jag fick dom bytta runt om för ca:2månader sen och sen dess så skriker det till lite sporadiskt speciellt när jag kör sakta, har pratat med verkstan om detta och de rycker på axlarna och säger " det blir så ibland, bilen är ju inte ny längre" så en lösning till det hela vore tacksammt. *Allt eller inget* -Önskar byta sin pårla mot kombi, maila förslag- |
|
|
Ni som har problem med skrikande bromsar. Har ni originalbelägg? Vissa piratbelägg har en tendens att skrika! Mvh |
|
|
Testa att "krita" skivan lite. Det hjälpte ivf. förr i tiden när man hade problem med skrikande trumbromsar. Jag talar inte om några större mängder utan endast några streck per skiva. |
|
|
Mina skivor och belägg är orginal, hade samma problem på min förra bil där satt det oxå orginalprytlar på......måste nog ha otur med vissa saker. *Allt eller inget* -Önskar byta sin pårla mot kombi, maila förslag- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.