AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
774

Förslag på fälgar till Compact

Är intresserad av att få lite förslag på trevliga fälgar till en Silverfärgad Compact med M paket. Gärna original (dock inget krav) och stilrena inget bling-bling. Storleken spelar roll säger dom så här vill jag oxå höra era synpunkter. men mindre än 17" lär det inte bli. Inom överskådlig sikt kommer ett coiloverkit att monteras som sänker bilen i stil med 60/40 eller nåt vilket givetvis oxå måste beaktas Bilen kommer även att köras i oöm miljö (på landet och lite bana) så alldeles för breda polerade kanter och dylikt går bort. Givetvis uppskattar man om fälgen är hyffsat lätt att hålla ren och inte kostar 2 förmögenheter i inköp.

Johan S #4079 & #4079A
www.bimmer.se Länk
AEZ Xylo 17" är stilrena och riktigt snygga på alla E46-modeller, (vet inte vilken Compact-modell du har).

Enzo H 17" kan nog se trevligt ut.

Annars är jag svag för Alpina-fälgarna, som iofs. inte är lätta att rengöra med alla ekrarna :-)

Ingen av fälgarna ser bling ut och är ganska rena i designen. Borde passa oavsett kulör på bilen.

m3 eller m6 replika fälgar funkar ju alltid :D
Ett litet förtydligande det är till en E36

Johan S #4079 & #4079A
www.bimmer.se Länk
Hm, jag glömde det det "mest uppenbara" M3-replikor :-)

Vet du btw, om det finns replikor på M3e90/e92 fälgarna bmw_jerry? Efter en trottoarkantupplevelse med ett par gram saknad aluminium funderar jag på nya fälgar som alternativ till reparation.

M6-fälgaran är så pass öppna att det ser lite löjligt ut med små bromsskivor och -ok. Men fälgarna i sig är snygga.
Länk
Visa användare
317
RG
116i F20 M-Sport -15
330i F30 -16
997.2 Carrera S -09
M3 E36 fälgar i någon variant blir helrätt på en compact med M-paket.
Annars är BBS, Alpina eller Hartge trevliga fälgar utan blingstämpel.
Hmm.. BBS Challenge har jag nog aldrig sett på en bil där det inte är klockrent. Original M fälgar till E36 låter oxå gött. Finns det någon som sitter på en länk till dom alternativa M fälgarna till E36? Alpina och Hartge går nog bort även om iallafall Alpinas fälgar ofta är toksnygga enligt mig.

passar alla M fälgar från E36 på Compacten tro?

Johan S #4079 & #4079A
www.bimmer.se Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.