|
|
|
|---|---|
|
bil z3 Coupé 2.8 Har lite vibrationer i ratten vilket uppenbarar sig när jag bromsar från högre farter 90 km/h och uppåt.. känns av mest när jag trycker lite lätt på bromsen, gör jag en skarp inbromsning känns det inte av lika mycket. tycker mig också känns av lite lite vibrationer vid vanlig körning och acceleration, måste tilläga att bilen spårar rätt kraftigt med. när jag nu ska byta ut nån del i framvagnen så vill jag gå på felet direkt åoch slippa chansa, så det vore bra om någon med lite erfarenhet av liknande fel kunde hjälpa mig. Mina är kring bussningar? vilka bussningar är vanligast att man byter? obalans i däckena? mindre troligt enligt mig? Skeva bromsskivor? kan det ev vara. Så vad tror ni? | |
|
Förmodligen skeva bromsskivor. Kan ocskå vara slitna styrleder fram (spindeln glappar) eller en kombination av ovanstående. |
|
|
Till 99% säkerhet, skeva bromsskivor så var det på min. Mina var dessutom slipade en gång, vilket inte rekommenderas då dom är så tunna från start. Skulle bytt innan avställningen, men fanns ingen tid. Gör det till våren istället. /Janne Min Z3. Länk |
|
|
okej.. tack för svaren.. ska nog gå på bromsskivorna då.! åter kommer med rapport!. |
|
|
Har du eftermarknadsfälgar så kan du kolla om fälgen centrerar ordentligt på navet, gör de inte det så kan du få vibrationer i ratten, både vid broms och rakkörning. då går du till en gummiverkstad så fixar dom centreringsringar. kostar ca 50 spänn st bara en grej du kan kolla innan du ger dig på bromsarna |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.