|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Med min gamla VW Passat -96 1.9tdi kom jag 120mil på 75liter diesel! fan de va grejer de :) blir lite sugen när man läser era siffror! 118d kanske e lite roligare bil oxå :P själv är jag glad om jag kommer 60mil på mina 80 liter :) |
|
| Ja mycket roligare bil 118d men någon som har resultat från bilen att ge oss? | |
| Jag hämtade min nya 120D i Umeå i första veckan i Oktober, körde hem till Göteborg på 0.53 enligt färdatorn. Och det med 18". 102mil ganska exakt | |
| Forfarande inte någon som har något resultat på en 118D? | |
|
118i -06 Kommer själv inte mycket mer än 60mil per tank. Är på tok för lite när man pendlar 10mil per dag, det är ett evigt tankande..... Ligger runt 0.75 i förbrukning med i stort sätt bara motorvägskörning och nya vinterdäck på. Man skulle haft en diesel i stället, suck........ |
|
|
Argentum Jag har svarat, (på förra sidan). Jag kom 940 km på knappt 50 liter. Nästa vecka ska jag dock slå det rekordet. Har flera gånger fått fyrsiffrig räckvidd efter tankning. Oo=00=oO |
|
| 1200 km på 73 liter 98 oktan bensin. Hudik-oslo t o r. Audi 100 1.8 1985:a. Uselt av biltilverkarna att utveklingen inte går framåt. Finns ingen bil idag i den storleken, 480 cm, varken disel eller bensin som slår det. Har kört 510 km på 27 l 95 med en 318is enkel resa oslo-hudik, det är inte allt för dåligt. | |
|
Jag körde igår 90 mil och fick i 48 liter. Snittfarten var ändå 97km/h. Räckvidden enligt färddatorn när jag tankade var då 8 mil kvar till tankning. Jag kör en 120d -07 fast med 163hk motorn med Promotech box installerad. Färddatorn visar alldeles för lite i förbrukning men räckvidden verkar stämma när man kör lugnt. Har aldrig haft orken att testa detta innan men jag tror inte det är omöjligt att klara 100 mil på en tank. Jag var ändå ute på 6 mil skogsvägar där det är svårt att använda "Eco Driving", dessutom nysnö så DSC stängdes ju av ganska kvickt ;) |
|
|
Jag har inte lyckats fis-köra upp en hel tank än eftersom jag har så j*la svårt att låta bli att gasa. Dock testade jag igår att köra landsvägkörning. Ett gäng mil med farthållaren inställt på 70km/h och diverse korsningar och rondeller senare visade färddatorn 0.41l/mil vilket ju får ses som klart godkänt. Dock visar datorn ca 0.2-0,3dl fel mot den verkliga förbrukningen. BMW 323i 6-cylindrig körglädje |
|
|
Rekord i går, kört 101 mil på 48,5l Vågade inte chansa på att köra längre var orolig den sista milen fram till tanken. Men det gick! Då sa färddatorn att det var 30km kvar men det hade den sagt länge..... |
|
|
groze, Det kan lika gärna vara din trippmätare som mäter fel. Man kan aldrig veta exakt hur många mil man åker på en tank. |
|
|
Vetifan... men vi körde 100 mil med snittförbrukning 0.45 och typ 90 i snitt enligt färddatorn... Klart godkänt! (med en 118d) Min blogg: Länk Lite humor: Länk |
|
|
...ska tillägga med 3 pers i bilen och full packning... Min blogg: Länk Lite humor: Länk |
|
|
Dennis82: Det har du rätt i! Det är svårt att veta vad som felar. I kronor och ören spelar det ju inte så stor roll om bilen dricker 0,41 eller 0,45. Det blir ju större skillnad om diesel-priset går upp och ner som en jojo. BMW 323i 6-cylindrig körglädje |
|
|
Foualar in GAS här:) 333km på gastanken påföljande 601km på bensintanken innan den började lysa. Mvh Asken |
|
Njuren |
51liter 95 oktanig ger mig hela 697km körning enl senaste mätning. Tycker det är mycket bra :) "the things you own end up owning you" |
|
Njuren Vad har du för motor? |
|
Njuren |
102 hästarn =/ "the things you own end up owning you" |
Njuren |
More: trodde tråden skrevs i "övriga bilmärken" Kör Golf5 =D "the things you own end up owning you" |
| 85mil på 47liter *powerd by V-tech* 238hk och då va de ingen ecodriving direkt så är super nöjd=) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.