|
|
|
|---|---|
| hej jag undrar om jag kan ha 18" fälgar på en bmw som är sänkt 60/60? | |
| det är bra o skriva vilken bmw... | |
|
Det går säkert att ha 18" fälgar. Det som spelar roll är däckprofilen och fälgens bredd och inpressningsdjup(ET,offset). |
|
| okej men de är en e30 iallafall | |
|
Med den hjuldiametern du har blir det bara ett gummiband kvar mellan fälgen och vägen:) Surf Or Die!!! |
|
|
Skulle tro att det funkar med 215/35-18 |
|
| men då är de inga problem med skärmkanter eller att dom tar i inner skärmarna? | |
|
Beror på bredd och ET på fälgen. Jag vet att det är tight mot fjäderbenet fram. Har för mig att ET bör vara mindre än 35,men jag har sett bilder i galleriet på ordentligt breda 18 tummare monterade på E30 bilar. Förvisso vet jag ej hur mycket sänkning det är på de bilarna. |
|
| vad betyder et? men ja tror jag kör med några 17" iaf de borde endå se jävligt fet ut? | |
ASA racing |
Jag har presis skaffat 7,5x18"are till min fabrikssänkta E30. Stoleken på däcken är: 215/35/18" ET på fälgarna är ET38. Passar "HELT PERFEKT" Har dock 8mm spacers fram, baktill behöva det ej. Hjulen tager EJ emot någonstans, varken vid fullt rattutslag eller vid hopp över järnvägsspår;-) ET = Inpressningsdjup på fälgen. |
|
ET eller inpressningsdjup är ett mått som anger hur långt från mitten av fälgen som anliggningsytan på fälgen sitter. T.ex. ET 0 är mitt i fälgen och ET 35 är 35 mm utåt från mittpunkten. Ju högre ET, desto mer flyttar du fälgen inåt. |
|
| vad ska man ha för et då? | |
|
jag ha Et 35 på mina 17" o det eprecis att vikterna tar i fjäderbenen fram..Kör med 5mm spacer bak är inga problem. |
|
| men om jag har et 38 blir de bättre då eller? | |
| det innebär juh att ditt centrum sitter 3mm längre "ut" från centrum. alltså sämre. | |
| vilket et ska ja ha för att ett 17" fälg med 205/40-17 däck ska passa utan att de tar i? | |
ASA racing |
Det beror på hur "BRED" fälgen är: 7" 7,5" 8" 9" ? 7,5" funkar perekt både med ET35 samt ET38. Det handlar ju endast om 3mm i skillnad. (knappt mätbart) |
|
7X17" 4/100 ET 35 är fälgarna som jag tänkte ha funkar de? |
|
ASA racing |
Fungerar helt utmärkt bra, du kan nog t,om ha dem utan spacers framtill. |
|
"Jävligt fett" blir det inte med 7" ET35, men det funkar. Vill du ha ut däcken så dom fyller upp skärmkanterna ska du ner på ET10 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.