AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.744

Bilen dog efter tankning

Nån som har nån idé om vad som kan ha hänt med min bmw 320 -93...
Var och tankade idag, åkte sedan ca en mil när problemet började... Pluddrade vid gaspådrag och höll på att dö. stängde av bilen och startade den igen pluddrade vid gaspådrag och sen stendog den... nu startar den inte alls längre. Kan det vart nåt fel på bensinen eller har ni vart med om samma sak förut och kanske vet vad det är för fel?
Bränslepump fungerar!

-=SECOND PLACE IS THE FIRST LOSER=-
ASA racing
Bensinen låter ju som en högst trolig orsak. Du tog inte fel pump? Diesel ?
Kollar noga varje gång jag tankar men det har jag säkert gjort :D Men det har tydligen hänt förut att det vart fel på bensinen där :S Får hoppas att det är det felet.

-=SECOND PLACE IS THE FIRST LOSER=-
go
15
gokristo
520i Touring -98
Har varit med om att bilen dött rätt efter tankning. Bogserade bilen på service. De konstaterade vatten i bensinen. De tömde tanken och så gick den, men jag vet att andra som har upplevt detta har måttet byta bränslepump. Tycker att bilen är lite svårstartad när det är varmt, så jag misstänker att min bränslepump har tagit stryk också.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Vatten i bensinen är nog det troligaste, vet andra som råkat ut för det vid Stigs Center i Gbg.
Ett fel som jag ofta råkade ut för når jag körde bärgare var att tanken var för tät , så det blev vakum, och då kunde bilen dö efter en stund om man tankat fullt. Det kan ju vara värt att kolla, bara att öppna tanklocket och höra om det pyser till.
Är det vatten i bensinen, får givetvis tankstället stå för dina kostnader. De är noga med att det inte kommer ut till allmänheten.

BMW CS #5206
Det visade sig vara bränslepumpen som gett upp... Det pumpade fram bränsle men med alldeles för dåligt tryck så efter byte av pump så gick den återigen som en klocka!
Får tacka för alla svar!

/Jonalius
go
15
gokristo
520i Touring -98
Hittade de inget varren i tanken då? Bränslepumpen kan bli förstörd av vatten.
Hörde av mig till stationen jag tankat på och det var ingen annan som klagat på bensinen. Så jag gjorde en chansning och köpte mig en pump och mekade dit den. Det var nog bara en tillfällighet att den gick sönder precis efter tankning.

/Jonalius
Visa användare
127
Borkaimpega
530i Touring -93
Jag har fått vatten när jag har tankat, närmare bestämt 20 av 60 liter och kom faktiskt flera hundra meter innan bilen dog.
Pumpen gick naturligtvis sönder och bensinbolaget hävdade bestämt att jag hade problem med kondens i tanken och det naturligtvis inte var något fel på deras bensin och ingen annan hade klagat fastän det stod två andra i närheten av mig och oxå hade fått märkliga motorstopp.

Ku
118
KuLLeN
325iM Coupe -89
320ik Coupe -87
hmmm. 20 liter av 60 låter som mycket kondens!! =P
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Christer Silvén:

Jag blev genast lite orolig över det du sa om Stig Center...
Vilken station var det och hur ofta har man råkat ut för detta? När senast osv?
Tankar nämligen alltid på OKQ8 vid Stigs Center

__
Min bil:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.