AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
586

Problem med cd-växlare M-Coupé

852
Sörpan
325xi -02
Cd-växlaren(BMW Original/Alpine) i min M-Coupé har ibland problem med att "hitta" skivan. Vid vissa tillfällen tar det flera minuter innan den hittar rätt och börjar spela av musiken, andra gånger hittar den inte skivan alls och det står "CD Error" i stereons display. Ibland när jag spelar en skiva och vill byta spår så hittar den inte igen det. Jag spelar nästan bara hembrända skivor, kan det var en orsak? Men om jag använder dessa skivor i en annan (nyare) bil är det inga problem.

Kan det vara sliten/smutsig laser i växlaren? Hjälper det med någon form av rengöring eller är det bara att byta ut växlaren? I så fall, har någon gjort det och är det besvärligt? Den sitter ju lite illa till, måste man riva ur hela inredningen runt omkring den?

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
na
630
navi
BMW325xi -06
Det har skrivits tidigare på forumet om CD-växlare som inte fungerat.
Sök på forumet om CD-växlare som inte fungerar.
Har för mig att en del löste felet genom att plocka isär växlaren och skifta plats på motorerna som drar in och ut skivorna?
na
630
navi
BMW325xi -06
Det var visst inte så lätt att hitta, har försökt söka själv, men hittar inte inlägget jag var ute efter.
852
Sörpan
325xi -02
Nja, jag har sett en del, men inget som riktigt passar in på mitt problem.

852
Sörpan
325xi -02
Ska väl tillägga att när den spelar upp musiken så låter det perfekt, inga hack i ljudet.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.