AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.076

varför stryps motorn på 750

Le
68
Lennan
Bmw 750ia -90
Hej!!

Jag har haft en 540 innan och går nu i tankarna kring en bmw 750 Länk Har frågat lite om bilen och fått en massa info. Men nu till problemet... motorn varvar bara till ca 2000rpm och stryps sedan. Bilen har stått still ett tag och gick fint innan den blev stillastående... dt kom alltså efter ett tags stillestånd! Är det ngn som vet var man ska börja leta om man skulle köpa den? Har motorn hamnat i ngt säkert läge el?

mvh Lennie
ab
72
abbe83
740IA 99
520im-01
jag skulle undersöka luftmassemätaren, hade ungefär samma problem fast att den stannade vid 4000varv.

tror att 750 har 2 lmm

gav 3600för min på förenade bil
mi
372
mick 750
750i -91
316 -87
Limp mode bekymmer låter det som.

Kan vara så enkel sak som att batteriet blivit urladdat. Andra troliga fel är ärgade kotakter till spjällhusmotorerna, eller andra ärgade kontakter. Finns hur mycket som helst att läsa här på AP om diverse EML fel om man gör en sökning.

Sant att 750n har två lmm, de har två av det mesta.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det är fina bilar som om de inte får rätt, regelbundet underhåll kostar en del att ta till rätt skick. Mitt enkal tips är att om du vill och tycker det är värt det, låt Aros Auto i Västerås testa bilen och lägg en tusenlapp eller så på det.
Du får tillgång till Experthjälp meddetsamma och klara papper med fakta.
Lycka till!
Mvh
Asken
Lycklig M70 ägare sedan ett par år
Le
68
Lennan
Bmw 750ia -90
Jag sökte runt lite och hittade en del trådar om samma fel.. Jag måste tänka lite på saken. Tycker dt är kul att hålla på med bilar, och just denna tror jag att man få o bli fiin :) Måste som sagt tänka lite på saken, verkar vara som att leta efter nål i en höstack :) Tack för svaren!!
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Ganska kass att detta fel inte nämns i annonsen... det påverkar ju priset en del. men då är det ju bra prutläge :)
Jag köpte en bil som gick på halva motorn, men det gick att få ordning på det.
En snabb koll du kan göra på denna bil är att slå på tändningen och kolla om EML lampan tänds, och sedan släcks efter två sekunder. Tänds den inte alls så kan felet sitta i instrumentpanelen! Jag hade detta fel på min andra bil och det lagas genom att löda in en kabelstump på kretskortet i instrumenthuset.
Men som sagt det finns många möjligheter och en felkodsavläsning på BMW behöver inte avslöja det verkliga felet.
Jag har själv varit lite sugen på bilen du nämner, jag har ju baratvå korta och detta är en lång, men dels verkade han inte vilja byta med den värmepump jag erbjöd och dels har min fru ibland lite åsikter om mitt bilsamlande :)

/Mats J
Le
68
Lennan
Bmw 750ia -90
ok.. ska kolla det du nämnde om eml när/om jag åker o tittar på den. Jasså du har 2 st, va häftig... man kan aldrig få nog av det goda :)
alain
hade mycket problem med min 750iAl 92a, den gick oftar på 6c och kostade mig under 2 1/2 år ca 65000:-. nu har den hittat sin rätta plats! skroten i partille. nu kör jag en E38 och är mycket nöjd med den.
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
alain, synd att inte jag hann köpa den före skroten, det är trevligt med V12:or på tomten :)

/Mats J
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.