AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.686

SKoda Octavia RS - Kul bil?

Njuren
Hej! Någon som kört RS? Vad tyckte ni om den? Är det en billigare Golf GTI?

"the things you own end up owning you"
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Vad jag vet om Skoda RS är att du får mycket skoj för pengarna, så den är nog rolig att köra. Bygger som sagt på golf gti, så dom uppträder nog likartat.

//Bjerser
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Kör en RS TDI -07 och den är pigg. Bromsades till 185hk oh 391Nm orginal :D Ska ha 170Hk och 350Nm egentligen. Kul bil med bra kvalitetskänsla och framförallt stor invändigt (både benutrymme och bagageutrymme. I AMS beg.test av GTI och Octavia RS så hade Skodan mindre fel än motsv. GTI.

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Jag kör oxå en RS - 06, dock bensinaren TFSI. Finns nog ingen mer allarond bil för pengarna (för tillfället).
Min Octavia fick stundtals gå tuffa etapper, med Lazzats konbanekörningar en hel säsong och Ringen-besöket för en månad sen. Inte ett fel, peppar, peppar;)
Som jag ser det finns bara 2 fel med bilen: felhjulsdriften (det drar i ratten, särskilt på min chippade) och namnet (men det kan jag leva med)

Min gamla pärla: Länk
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Skoda är ett tjeckiskt efternamn -och ord som är synonym för "trist", "otur" och "synd".

vacker förare ska ha vacker bil:)

mvh Fredrik
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Är den lik GTIn vilket den borde vara så är det nog en trevlig bil. Mina föräldrar har en GTI av senaste generation och jag måste säga att det är mkt bil för pengarna. TFSI-motorn är riktigt skön och känns urstark redan från låga varv, och bilen i sig känns betydligt sportigare än min Pappas TT med 225hk-motorn chippad med 269hk-chip. Även om det gör lite ont att erkänna det är den roligare att (bus)köra än min 635:a =). En nackdel skall tydligen vara att den drar ganska mkt olja.

BMW har inga konkurrenter i prisklassen enligt mig.
be
276
bewing77
330i Sedan -08
Hade tidigare en RS -03, kombi. Med annan chippning, avgassystem mfl förändringar gick det undan ganska duktigt. På det hela taget en mycket underhållande bil, som dessutom var väldigt praktisk (lastar massor). Som någon sa så lider den dock lite av "torque steer", speciellt när den är trimmad. Men på det hela taget en väldigt bra bil för pengarna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.