|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har en liten sak jag undrar över. Ibland när jag startar min 328:a så kan det hända att den hostar till, dvs att varvtalet sjunker dramatiskt en sekund eller två. Ibland så dör till och med bilen. Detta händer dock väldigt sällan och inte bara vid kallstart, helt enkelt lite sporadiskt då o då.... Någon som har någon vettig förklaring? Bilen är fullgott servad genom åren och välhållen. Tacksam för svar! | |
| Ingen som har en minsta anings.. eller ens varit med om liknande? | |
|
på min 325 -92 så gick lambdasonden sönder, och då lekte varvtalet på tomgång, din kanske håller på och ger sig |
|
|
hmm å fan, kanske det kan vara. ärväl ett känt fel att lmbdan bör bytas efter ett antal mil, bilen har gått 16000mil snart så det kan ju tänkas vara dax.... |
|
|
Hej igen... lyfter tråden lite då jag fortfarande inte hittat orsaken. Idag så dog bilen direkt efter start, två försök tog det.... Med lite extra gas precis efter start klarade jag att få den att inte dö. Den har fortfarande lite vandrande tomgång då och då.... Känns som ett skumt problem. Bilen är nyservad med olja och filter, ingen förbättring. Lambdan visar inga konstiga värden på besiktningen heller.... Ideer??? |
|
| tomgångsmotor eller lambdan..... Har bytt lambdasonden på min, det blev marginellt bättre, satsar på att köpa en ny TM till veckan | |
|
Tjena Hur står de till med bränslefilterbyte? Kanske soppapumpen som håller på att gå? Surrar de onormalt högt från den? Låter de nåt när du bara vrider på tändningen utan att starta? Där ska den väl bygga upp soppatryck i några sekunder? |
|
gretzky |
Har likn, bekymmer. Min går ojämnt på tomgång när den blivit varm. Har bytt bensinpump, kollat lmm, tändspolar, bytt spjällhusgivare men icke. Men iom att den "misständer" så känns det ju inte som att de ska va lambdan. Vet sen tidigare bil att avgasvärdena kan va bra trots att lambdan e kass. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.