|
|
|
|---|---|
|
Jag ska nog köpa en 530d vad ska man tänka på? vilken utrustning är värd att satsa på? service intervaller? ser många på blocket som gått ca.10000-14000 är det något problem? eller ska man försöka satsa på lågmilare andra tips? har läst e60 tråden, läste att många hade problem med ryckig gång är det nå att vara oroad över? mvh jacob | |
|
Utrustning: Komfortstolar, utökad klima och xenon är ett måste tycker jag. M paket är många förtjusta i, inte jag. Uppgraderad stereo till HiFi är inte helt fel att hitta heller. Problem: Är det en kombi så finns det modifiering av stötdämparna bak, gasfjädrarna till bagageluckan, ny konstruktion av rollern till gardinen i bagaget och rätt många programuppdateringar. Ryckig gång är automaterna som lidit av och vissa var program, andra konvertern och i något fall hela lådan. Någon har fått bränslepumpen bytt. Ryckig gång kan vara jobbigt/dyrt om det inte är garanti kvar på den. |
|
| ok... jag kör ca. 5000mil kan de vara nå problem att man köper en bil som har gått ca. 10000 | |
| men så mest att man slipper göra en stor service för 15000kr de första man gör | |
| Har för mig att vid 10 000mil är det rätt mycket som skall servas, bla microfiltret. Bromsarna brukar behöva hålla en 5-8000mil beroende på körsätt, så ev är det dags för bromsrenovering vid 10 000. Minns jag inte helt fel så har även partikelfiltret en begräsad livslängd. Allt står i färddatorn. | |
| Kollade partikelfiltrets status på min och det är 20 000mils livslängd beräknat. Lär väl kosta en 6-8000kr att byta. | |
| okok.. är det kamrem eller kedja på dom? | |
| Det sitter väl kamkedja i alla BMW-snurror är det inte så? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.