|
|
|
|---|---|
|
Som sagt Jag skulle kolla min stift men till min förvåning så låg det olja runt om stiftet.Och jag kollade 4st av 3st var oljefyllda .Så nu är min frågan kan det vara så att ventilkåpspackningen är sönder? räcker det med att bara byta den? Ps.Bilen drick olja.tänkte det var nämvärt. Mvh Fredrik..(jag är grön inom motorer) | |
| byt ventilkopspackning är mitt råd... | |
|
Verkar va ett ganska vanligt fel. Bytte packning på min förra helgen och den gamla packningen hade muterat till hårdplast istället för gummi. Urusel kvalitet på de packningarna från fabrik uppenbarligen. |
|
| Tackar för svaren .Då får det bli att byta packningen . | |
| Tänk på att packningarna till tändstiftshålen (som du behöver) sällan följer med om man köper en ventikåplspackning. Dessa säljs ofta separat. | |
|
Mekonomen har en sats för 254 kr där dessa ingår också. |
|
| Hej min fråga är om ventilkåpan skall monteras med något speciellt moment? ok vad skulle det vara i sådant fall.. Robban. | |
|
de är fasta muttrar i alla fall på 24 ventilaren man kan bara skruva till det tar stopp bulten går aldrig igenom muttern. Jag har en teori om att det är därför dessa ventilkåpor läcker så lätt eftersom det ej går att dra åt lite extra, så jag skall använda packningslim på packningarna. |
|
|
Delorian, kanske skulle man kunna förlänga livet på packningen genom att lägga tunna shimsbrickor på 0,5mm mellan när den börjar drälla. AE |
|
|
Jag tror snarare det beror på att den gamla packningen blivit så jäkla hård att den förlorat sina tätande egenskaper. En packning ska va mjuk så den formar sig efter de båda tätningsytorna, inte nåt hårt plastliknande som det va på min ;) Däremot skadar det nog inte med lite extra tätningsmedel på sina ställen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.