AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.193

M5 e39 läcker vatten

Hej! Ännu ett problem med min nyinköpta M5:a. Kom ut idag och såg en pöl under bilen, det var kylarvatten. Alla slangar ser hela ut och jag tror att det droppar under remskivan till veven. Vattenpumpen sitter ju ganska så högt upp och där syns ingen läcka. Så det kommer alltså längre nerifrån. Någon som har tips på vad det kan vara?

Man lever bara en gång!
tjaaa.. läcker det vid vattenpumpen bordet det inte läcka när den står still och du inte har nån cirkulation (Läs dock BORDE), skulle gissa på nån slang eller liknande.

hissa upp bilen med motorn igång och lägg dig under och kika, enda sättet.

testa även lägga en pappskiva under motorn på natten, så ser du exakt varifrån det rinner.

/mvh jocke

Numera Jeep ägare.
fr
85
fredde 540
540-01
M5-01
kan vara kodensvatten från ac,n
om där inte försvinner kylvatten
annars skulle jag gissa på kylaren
brukar spricka på 5 serien
har åkt på byte på båda mina bilar vid 8000mil
lycka till
Ny vattenpump monterad!

Man lever bara en gång!
Alexxx: Tråkigt med de problem du har/haft, hoppas du snart får njuta av en underbar bil!
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
jag gissar på kylaren..läcker från cellerna anttagligen i nedre delen, så gjorde det på min alpina. höll på att bli galen. men var ju bara slänga dit en kylare från 328a så kom rätt billigt undan.. långsökt att det ska vara vattenpumpen som tidigare skrivit,. o om det är slangar brukar man kunna se rätt fort. lycka till!
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Jag hade min E39 inne på byte av vevaxelgivare (samt felsökning för att få veta om det var vev- eller camaxelgivare), så sa dem att termostathuset var trasigt, då det pissade kylarvatten ur den när man petade på kylarslangen för att komma åt givaren.
Så kanske är det samma på din om det inte är vattenpumpen? Dock så sitter det V8 i M5, så konstruktionen är väl inte alls likdan antar jag,
Jag har ju tur i oturen. Bilen är som sagt på verkstad sedan 3 veckor tillbaka, läckan upptäcktes på verkstaden, och eftersom jag köpte bilen för 4 veckor sedan så tog min handlare på sig detta.
Han har nu bytt Koppling, vattenpump, båda lmm, alla lambda, stift, tändspolar, och en massa småsaker. Men motorlampan lyser ännu:( Men jag ska inte klaga. Har ju en vinterbil att åka i medans dom byter allt som går att byta:)

Man lever bara en gång!
Har de kontrollerat bränsletryck/pump/filter?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.