|
|
|
|---|---|
| Hur går det till när man skall byta abs givare bak på bmw E39 -00.Fram också för den delen.Man klarar väl det själv eller? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hur vore det om herrn utforskade GDS avdelningen samt använde sökfunktionen på autopower ?? ///MVH Hasso Länk |
| det fixar du galant... | |
| Kommer man åt att tvätta eller putsa av abs givarna.Kanske man får abs lampan att slockna då om givarna är skitiga. | |
|
Det hjälper inte att putsa av givarna!Att byta en givare fram är hur lätt som helst,bak kan det vara en mindre helvete om den har oxiderat fast! Tyvärr väldigt vanligt att det är fel på ASC/DSC styrdonet och inte bara en givare fram.Spara och ha inte sönder den givarn du byter ut. |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Jag skulle inte byta givare bak själv, och då har jag ändå meckat en del. Anledningen är att många skadar mätkransen som sitter innanför givaren, och då kostar helt plötsligt bytet 3 gånger så mycket. BMW byter för runt 1500 kr om jag minns rätt, är det ett fastpris så skulle jag tveklöst ta det. mvh Johan |
| Hur vet man om det är styrdonet?Hastighetsmäteren funkar i alla fall så antagligen är det givare fram eller styrdonet.Varför går styrdonet sönder?Är det av värmen från grenröret eller?Kan man ta bort säkringen så att lampan slocknar, | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.