|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min TIS installation funkar ej som den borde. Bilderna som borde synas nar man ar inne o kollar pa nagon reparations-instruktion syns ej i vanster del av TIS menyn. Dar bilden borde vara ar endast tomt o med en text liknande: "N:grafik: osv...." (nagon typ av felmeddelande). Sjalva texten i TIS beskrivningen ar dock OK men dock ej med de svart-vita bilderna. Fatter ej varfor. Jag har installerat ETK+TIS manga ganger forr o aldrig haft problem. Har alltid funkat bra. Kan det vara nagon fil som fattas pa min XP installation? Nagon som vet?? | |
|
Jag har installerat TIS ett antal gånger p XP uta några problem. Har du provat att radera alla filer och göra en ominstallation, annars gör det! |
|
| Japp, raderat allt o gjort ominstallationer men utan resultat. | |
|
Har du provat och låta TIS-skivan vara i CD-läsaren när du söker? Jag har heller aldrig haft problem med installationen av TIS:en. Dock har jag på åtminstone någon av BMW:S skivor kunnat välja om jag ville istallera bilderna eller ej (tar mindre plats utan bilder) och då måste skivan sitta i för att bilderna skall visas på skärmen! Jag har i och för sig för mig att det var E24:ans Repair Manual men jag är inte helt säker! Per L |
|
|
Provade nyss att intallera SysAdm o sedan TIS med CD (ej harddisk). Fick samma fel. Bilderna syns ej. Maste vara nagot med Windows XP, nagon fil som fattas. Provar med att reparera XP. |
|
|
Bilderna är väl pdf-filer så du borde också kolla Adobe reader! |
|
|
Kollade Adobe reader. Den fukar bra. Kan oppna pdf-filer utan problem.... |
|
|
lånar denna tråd litegrann...har laddat ner TIS och installerat det...dock funkar bara språket på engelska, finns det någon som fått det att funka på svenska? |
|
|
Nej, min ar pa engelska. Forresten, installerade min TIS pa en annan PC. Funka hur bra som helst. Maste vara nagot mysko med XP. Skall forsoka installera XP pa min dator pa nytt... |
|
|
Tis finns även i svensk version, jag hittade den en gång men förlorade den i en hårddisk-krasch, stavningen är dock ingen höjdare, ngt mellanting mellan svenska/norska/danska, Å=aa, Ä=ae, Ö=oe osv. Om tis strular i xp kan man prova att köra det i kompabilitetsläge, gå in i mappen där installationen ligger, tex C:\Program\BMW\tis\bin - högerklicka på programmet "tis" välj egenskaper - kompabilitet, i rutan kompabilitetsläge finns 4 olika alternativ - win95, 98, nt4 eller 2k, prova och se om det funkar. Mvh Ferenc |
|
|
Tack for tipset men det funka anda inte. Provade med alla: W95, NT, etc. Hopplost!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.