|
|
|
|---|---|
|
Såg en film på nätet och såg då att det visades hastighet i färddatorn över ratten. Kom det vid en speciell årsmodell alt tillval. Skulle även uppskatta om någon kunde lägga upp bilder hur era batterier sitter fast under luckan. MVH John | |
|
Det var kanske min bil du såg? Länk Du måste gå in i undermenyn i färddator.Det finns beskrivet i forumet någonstans hur du går till väga. |
|
|
Det var din bil, den hadde inte gått långt. du vet inte var det finns alt vad man ska söka på? Tänkte även höra med er ang fältet i färddatorn längst till vänster dvs "service fältet" i min bil slocknar det helt under körning ska det göra det?? MVH John |
|
|
Prova så här. För att låsa upp testlägena: 1. slå på tändningen utan att starta motorn 2. sätt fast bältet för att slippa varningslampan???? 3. håll in högra knappen på hastighetsmätaren till "TEST-NR 01" dyker upp i displayen unde rhastighetsmätaren. 4. tryck på den vänstra knappen så visas bilens id 5. plussa ihop dom sista 5 siffrorna ex. AB12345 blir 1+2+3+4+5 = 15 5. tryck upprepade gånger på den högra knappen tills TEST-NR 19 7. tryck på vänstra knappen så visas LOCK : ON 8. forsätt trycka på vänstra knappen tills LOCK : xx visas enligt exemplet ovan blir det LOCK : 15 9. Tryck på den högra knappen så är alla testlägen upplåsta. Jag har gjort detta på min 540 som jag hade förut och testlägen är upplåsta tills man gör om hela proceduren och låser. Med andra ord så funkar det varje gång du håller in högra knappen länge. För att se L/timmen visningen så tar du fram testläget genom att hålla högra knappen intryckt tills TEST NR-01 visas och sedan bläddrar du till TEST NR-4 som visar L/100km eller L/timmen, man växlar mellan dom genom att trycka på den vänstra knappen. Fick det här av Tozzy tidigare det tackar jag för. |
|
|
Man tackar ska prova detta så fort jag kommer hem. Fungerar det att byta navi från MK1 till MK4? utan några problem? |
|
|
Jag testade det också.. coolt att det finns dolda funktioner :) Men när man stängt av bilen och vill göra testet igen, måste man göra om samma procedur eller? Den videon du har 2002.. är det 3:e växeln du kör i? Sen har för mig att om lmm är friska ska den ge 140l/h? Min Bil: Länk |
|
|
sphixex: svar ja service fältet är bara i gång en stund efter att du startat motorn sedan släcks den Min Bil: Länk |
|
|
På min lyser det så länge som bilen är igång.Nästa gång du vill in i menyn så är det bara att trycka på knappen tills test lägerna kommer fram.Du slipper alltså låsa upp den med schassinr. På den filmsnutten så kör jag på trean men nu går den betydligt bättre framför allt så har jag ett mycket kraftigare bottendrag och vridmoment men den gick ju rätt friskt innan med:) La upp lite bilder från foto träffen som var i dag. Länk |
|
|
Oki, jag har inte testat att trycka igen, men det är bra att man slipper göra om den proceduren. Schyssta bilder på din bil. Jag borde skaffa mig en riktig kamera också ngn gång i livet :) Min Bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.