|
|
|
|---|---|
| Hejsan, jag hade inbrott för nåndag sen och då hade jag tyvärr dosan till startspärren liggandes i bilen ska man kalla det dosa? :P Avkodaren kanske? Men iaf. Den man måste trycka på startspärren me innan man kan starta bilen. Den snodde ju så klart tjuvarna så kan inte starta bilen nu. Så jag mailade bmw i segeltorp o fråga om dom kunde koda en ny dosa eller så men fick svaret "Nej tyvärr vi håller inte på med imoblizers i sånna bilar då vi inte har några resverdelar till dem eller så. SÅ hur ska jag göra nu? vilka kan fixa det? Bilen står på på bmw group nu. | |
|
ursäkta att jag kanske låter spydig, men hur kunde du låta den ligga i bilen?? Vitsen med den är ju att man har den med sig. Eller låg den framme i ditt hem? Blir inte klok på vad du menar. I alla fall blev nog tjuvarna ganska glada. Hur surt det är är så har du kanske lärt dig läxan nu. Har tyvärr inget förslag på hur du kan göra men om du kopplar bort batteriet några dagar blir inte immobilizern avkodad då? Har för mig att jag läst det någonstans. |
|
| Tappa den i marken förut så sprack den så kunde ja ej ha den på nycklarna längre så glömde jag den inne hela tiden o till slut lät ja den ligga kvar i bilen tyvärr. Det är dumt. Jag vet. Men Det borde ju finnas en lösning på problemet jag kan ju inte va första människan i världen med att "tappa" bort en sån. Folk tappar ju nycklar stup i kvarten så. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.