|
|
|
|---|---|
Donk |
Hej Det är något som "skramlar" vid gaspådrag under bilen och jag har fått höra att det kan vara nån sorts skyddsplåt som sitter under katalysatorn som har rostat sönder. Blev rekommenderad att bara skruva bort den, men den borde ju dock inte sitta där utan anledning.. Är det brandrisk om man ställer sig i t.ex. högt gräs om man plockar bort den?? Någon som haft samma problem och vet om det är svårt att ploka bort den eller vad en ny kan kosta? Tack på förhand |
|
Du kan använda självdragande skruvar i plåten. Tycker inte du skall plocka bort plåtarna ;) /foo |
|
| Plåten på min har rostat sönder. Ovansidan är OK men undersidan är kex. Jag kapade bort underdelen och nu skramlar det inte längre. Har stått i decimeterlångt gräs och det brann inte ändå så jag tror inte att det är så farligt. Fast man ska nog inte ställa sig i högt torrt gräs om man kört som en blådåre. Dår är nog brandrisken hög. | |
Freemart |
Jag har precis samma problem med min 325:a, ett jävla skrammel vid gaspådraq. Jag tiitade under bilen och fann att det sitter en plåt ovanför katalysatorn men eftersom jag inte viste om man kunde ta bort den så lät jag bli. Däremot hittade jag ingen plåt under den som ni pratar om. |
323E21terror |
Den där skydsplåten ramlar ändå av till sist av sig självt, brukar gå relativt snabbt ca någon vinter eller två så faller den av. farten är min drog |
Donk |
Vet inte hur det ser ut, om det sitter en skyddsplåt under katalysatorn eller över den. Har bara blivit tipsad om att det kunde vara den som skramlar, inte haft möjlighet att titta själv än. Om det är risk att den ramlar av så kanske det är bäst att göra något åt det, eller? Inte så bra om en plåt lossnar på motorvägen... |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Skrammel är ju inget kul det är ju en vanligt förekommande på de flesta bilmodeller att skyddsplåten rostar sönder har åtgärdat min MB bla där fick jag till det med en slangklamma på rätt ställe. Man ta inte bort plåten utan försök få dit en ny, har sett nya bilar med skyddsplåten intakt men det blir brännmärkta gräsytor under bilen i allafall och då inget längre gräs.En helt normalhög 9-3 bla så brandfaran finns där helt klart även med skyddsplåt. MVH Hasso |
|
när jag köpte min 318 så åkte jag 30mil hem. innan jag svängde in på gården så skramlade det till ute på vägen.. och vad ligger bakom bilen då. skyddsplåten till katalysatorn...så jag hörde med en kompis och han sa att det spelar nog ingen större roll om den sitter där eller inte,så jag kastade bort den.. Det där om man ska ställa den i högt gräs..det är inte att föredra med eller utan plåt. /mvh Skoog |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.