|
|
|
|---|---|
| tjenare. ska få köpa en bmw 730 med raka sexan o manuell låda billigt. men det rasslar lite i lådan när man frikopplar ? antar att det är urtrampningslagret ? täntke höra lite med er om svårighetsgraden på att ta ner lådan och byta detta ? något speciellt man sak tänka på när man gör detta ? är väll inte allt för erfaren men vill ge det ett försök. bättre vinterbil än en 740 gl. | |
|
Har samma problem på min. Den rasslade som satan när jag köpte den för ganska precis ett år sedan, har inte bytt ännu, och det rasslar ungefär lika mycket nu. Kör så länge det går innan du byter är mitt råd. Att ta ner lådan är ju ett hyffsat omfattande arbete, och när du väl gör det så byt hela kopplingssatsen, så kan du glida vidare i många mil. Vet ej hur mycket arbete det blir att ta ner lådan, men det underlättar om du har en lyft. |
|
|
okey. får se hur jag gör.. vill inte köra tills den skär ihop. enligt min far som äger bilen så låter växellådan lite på 3dje växeln åxå eller om det är andra. ngn som vet vad detta kan innbeära bara att skrota ? |
|
|
Byt växellådsoljan till o börja med...En låda kan vina i mååååååånga mil innan den rasar.... |
|
| hur gör man ör att byta oljan. vart fyller man på olja ? måste man plocka ner lådan ? | |
| Jag skulle inte heller bry mig om en växellåda som låter lite grand. Jag köpte en Peuegeot som gått 28.000 mil. Lådan rasslade en hel del. Den har nu gått 41.000 mil. Lådan låter likadant fortfarande. Varken mer eller mindre. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.