AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
678

Bmw 320 -93 Går riktigt illa. LMM kass?

Visa användare
539
idde
320d touring -08
523 Touring -97
Hallå på er!

Jag var i morse på väg till jobbet när min bil började strula. Det som hände var att den började pendla i vartalet när jag höll jämn gas och drog sig nedåt i vartalen för att tillsist dö. Jag lyckades däremot att få igång den ingen men då gick den väldigt rått och gick precis att får upp i 2000rpm med full gas. Iom att jag bara hade ca 1kvarter kvar till jobebt lyckades jag få den att halta i 5-10km/h när i jobbet garage.

Om det var så att min LMM är trasaig skall det bli någon märkbar skillnad om jag kopplar ur LMM? Om det inte kan vara LMM vad tror ni attdet kan vara som spökar.
Kom på här i slutet att den har stått i ca 3veckor sen jag körde den sist.

/Ian

Är det inte paj så pajar det.
-kamaxelgivare kan det väl vara?
har du gjort felkodsavläsning? enklast att gå den vägen, för då syns det direkt va som spökar,

rätta mig gärna om jag har fel grabbar!!!
Visa användare
539
idde
320d touring -08
523 Touring -97
Ok.
Var nere för en liten stund sedan och startade bilen efter den har gått kall ett par timmar då går den nu som normalt.
Men vad kan det vara som börjar spöka när den har blivit varm?..´(känner mig lite smått förvirrad)

Jag har inte hunnit med att göra en avläsning men kommer nog att bli tvungen att göra det iaf.

Är det inte paj så pajar det.
Visa användare
539
idde
320d touring -08
523 Touring -97
ingen som har en idé om vad det kan vara som spökar?

Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Låter som typiskt lmm fel i min öron. Min bil betedde sig precis så som du beskriver. Jag kom knappt framåt trots att jag höll plattan stumt mot gålvet. Den ville helt enkelt inte varva upp.

När felet uppenbarar sig testa att koppla ur lmm. Det tar någon minut innan bilen kopplar om till "nödprogrammet" går bilen bättre då så har du hittat felet. Testa i så fall att koppla in och koppla ur lmm under några dagar för att säkerställa att du hittat felet. Det är inte skadligt att köra med lmm urkopplad. Själv körde jag utan lmm i mer än en vecka innan jag fick tag på en ny på skroten :)
Visa användare
241
Pellevin
520 iT -94
Jo en kass lmm kan ge dom symtomen... men även en trasig lambda kan ge exakt samma symtom.. och kopplar du ur lmm så går den som sagt i nödprogram så det är bättre att kolla felkoderna innan.

Janne
Visa användare
539
idde
320d touring -08
523 Touring -97
ok. Så det finns ett nödprogram. När jag rpovade att koppla ur LMM hände ingenting men den fick bara gå i ca 10 sek innan jag slåg av och kopplade in den igen. men jag får testa och se vad som händer.

/Ian
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.